“Es busquen infermers/es valencians acomiadats” per a treballar en tota Espanya

 

L’evident manca de personal d’infermeria que porten denunciant els col·legis oficials des de fa anys i la migració massiva d’estos professionals a altres països amb major salari i reconeixement ha tornat a fer-se visible, encara que esta vegada amb ofertes arribades de tota Espanya buscant al personal que Sanitat ha acomiadat en la Comunitat Valenciana.

Almenys així ho ha fet saber el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) que afirma haver rebut “un al·luvió d’ofertes de treball per a infermers/es per part d’hospitals i residències de tota Espanya després d’anunciar Sanitat l’acomiadament de 3.300 professionals”.

Segons indiquen “al CECOVA han arribat, durant l’última setmana, prop de 30 propostes per a contractar professionals en clíniques, centres residencials, empreses d’ambulàncies i signatures tecnològiques de tota la geografia espanyola.

Este ‘efecte anomenada’ inclou a grans grups hospitalaris de Madrid o Barcelona, clíniques privades del País Basc, Navarra o Balears, i residències de majors de La Rioja, Saragossa i Castella i Lleó.

‘Fugida de talent’ a altres comunitats

 

El CECOVA alerta que la Comunitat Valenciana pot patir una ‘fugida de talent’ d’Infermeria perquè els seus professionals han suportat la incertesa laboral des de l’inici de la pandèmia, ja que s’han vist obligades a assumir contractes de 3 mesos, que després es van prorrogar 6 mesos i després 6 mesos més

De fet, l’anunci que la Conselleria de Sanitat ha cancel·lat, a 31 de maig, 3.259 contractes –d’un total de 9.309– ha causat un gran malestar entre els diferents col·lectius sanitaris perquè els acomiadaments afecten a tots els perfils i a tots els departaments de salut.

No obstant això, este cessament massiu que s’ha encebat especialment amb els/les infermers/es que havien sigut contractats/des per a reforç i acumulo de tasques contra la pandèmia Covid-19 ha provocat, alhora, que el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) haja rebut durant l’última setmana una multitud d’ofertes de treball d’hospitals, clíniques privades, residències i multinacionals de tota Espanya.

L’afluència de demandes de per a contractar professionals “demostra la solvència laboral dels/ les infermers/es valencians/es”, segons el president del CECOVA, Juan José Tirado, qui destaca que els administratius ja han començat a tramitar les sol·licituds i a posar-les en contacte amb les persones que puguen estar interessades en els llocs de treball que s’ofereixen.

De nou sense personal per a l’estiu

 

Per al CECOVA resulta paradoxal que l’Administració valenciana haja cancel·lat més de 3.000 contractes i ara anuncie la contractació de més de 6.000 per a cobrir les necessitats de la campanya estival. Des de la Direcció General de Recursos Humans de Sanitat també s’ha anunciat la inscripció de places per al personal que es troba realitzant l’últim any de la formació sanitària especialitzada i que finalitze el Grau d’Infermeria en el present curs.

El president del CECOVA considera que la Conselleria de Sanitat “podria haver aprofitat al personal que ha cessat per a cobrir les vacants d’estiu per a no generar incertesa”.

A més, s’insisteix que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha de frenar esta sagnia d’eliminació contractes d’Infermeria, signats com a reforços i per acumulo de tasques per frenar la Covid-19 i que després tornen a ser contractats amb contractes precaris i de curta duració.

En plena campanya de vacunació “no estem en situació de prescindir de cap/o professional actualment contractada/o, i és completament necessària l’estabilització de les plantilles amb una reconversió a places estructurals de totes aquelles necessitats assistencials i de cures que afloren per a reduir els efectes dels contagis i agilitar la vacunació, mantenint la contractació actual”, recorda el representant del CECOVA.

El CECOVA es queixa de la desconsideració amb la qual l’Administració sanitària està tractant al col·lectiu d’Enfermeria, al qual va considerar imprescindible en els moments crítics de la pandèmia i ara, quan es redueix la pressió assistencial, li convida a eixir amb renúncies voluntàries, eliminant la penalització de punts de la borsa de treball.

La millor fórmula per a consolidar els llocs de reforç passaria per “permetre la ‘interinització’ d’absolutament totes les contractacions eventuals”, segons Juan José Tirado qui destaca que és imprescindible que estes xifres d’ocupació es mantinguen després de la crisi Covid-19 “perquè hi ha un dèficit estructural d’infermeres/us en tots els departaments de salut de Castelló, València i Alacant”.

És revelador que el major percentatge del descens de l’atur per contractacions de reforç s’ha concentrat l’any 2020. “Pel que s’indueix a pensar que la pandèmia de la covid-19 ha sigut la principal causa d’esta reducció tan pronunciada de la desocupació entre la Infermeria. Una circumstància ha de consolidar-se per a millorar les minses ràtios d’infermeres per pacients”, conclou el president del CECOVA.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.