Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha destacat el diàleg i l’entesa en la reunió de la Mesa d’Educació celebrada este dilluns en plena vaga indefinida del professorat públic no universitari, i ha animat totes les parts a continuar negociant per a avançar en la transformació del sistema educatiu en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca ha fet estes declaracions durant la jornada ‘Comunitat Valenciana hacia el futuro’, organitzada per l’agència de notícies Europa Press en València, on li han preguntat per la trobada d’este dilluns en què es van abordar les reivindicacions dels sindicats docents en el marc de la cinquena setmana de vaga.

Negociació “molt productiva” a la Mesa d’Educació

Segons ha explicat, la negociació d’este dilluns ha sigut ‘molt productiva’. Ha indicat que en la Mesa d’Educació es van debatre moltes qüestions, es van aconseguir preacords en diversos punts i en altres ‘encara queda molt de camí per recórrer’, però ha remarcat que totes les parts s’han assegut al voltant d’una mateixa taula i hi ha hagut diàleg i entesa, cosa que, al seu juí, ‘cal valorar en positiu’.

En este sentit, ha subratllat que el procés s’ha desenvolupat amb voluntat de treball compartit i que el fet de mantindre la negociació és un pas per a avançar en els plantejaments que es discuteixen en el marc de la vaga.

Transformació educativa en clau valenciana

El president ha assegurat que el procés obert en la Comunitat Valenciana pot ser ‘pioner’ en Espanya, ja que, segons ha afirmat, ‘mai s’havia plantejat un repte tan important que va a suposar una transformació per a la educació’. Ha insistit que l’objectiu és aprofitar este diàleg amb els sindicats per a redefinir aspectes clau de l’ensenyament públic no universitari.

En este context, ha subratllat que, si tots posen l’educació com a primera qüestió, ‘ha de ser fàcil arribar a un acord’. Ha afegit que es poden introduir millores i matisar qüestions, i ha recordat que la jornada de dilluns va ser ‘maratoniana de diàleg, d’entesa’, per la qual cosa ha invitat ‘totes les parts a seguir en eixa línia’.

Nova documentació per a la Mesa d’Educació

Després de la reunió d’este dilluns, la Conselleria d’Educació remetrà este dimarts un nou document als sindicats representats en la mesa sectorial (STEPV, ANPE, CSIF, CCOO i UGT) perquè el valoren abans de la pròxima reunió, convocada per a este dijous a les 9 del matí.

Eixe nou text recollirà els punts tractats en l’última sessió de la Mesa d’Educació i servirà de base per a intentar avançar cap a un acord que permeta donar una eixida a la vaga indefinida del professorat i, al mateix temps, establir les línies generals de la transformació educativa que el Consell vol impulsar en la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.