Un 67 % dels docents que han participat en la consulta de la majoria sindical de l’educació pública ha optat per interrompre o desconvocar la vaga indefinida, que ja porta cinc setmanes en marxa a la Comunitat Valenciana, i d’eixe grup el 71 % preferix suspendre el paro per poder mantindre les mobilitzacions actives.
Segons les dades de la consulta, impulsada per STEPV, CCOO i UGT amb el suport de Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià (CADPV), CNT, CGT, COS, CSO i Docents en Lluita, 30.238 docents han contestat sobre la proposta de la Conselleria d’Educació, de quasi 78.000 professionals que hi ha en l’ensenyament públic valencià.
Rebuig majoritari a la proposta d’Educació
El resultat mostra un rebuig contundent al document d’acord global plantejat per la Conselleria d’Educació per posar fi a la vaga. Un 87 % dels participants ha votat en contra d’aprovar el text en la seua totalitat, la qual cosa indica que la major part del professorat consultat no veu suficient la proposta actual de la Generalitat.
Malgrat eixe rebuig general, el col·lectiu docent sí que avala parcialment el document. Segons els sindicats, només un dels set punts de negociació rep suport majoritari per a la firma: el referit a la simplificació burocràtica en els centres educatius, que aconseguix un 82 % de vots favorables.
Això implica que la resta d’aspectes de la proposta, relacionats amb altres condicions laborals i organitzatives, no han obtingut el vistiplau de la majoria dels votants, que han decidit no acceptar el paquet complet plantejat per la Conselleria.
Opció per suspendre la vaga i mantindre la pressió
En la part de la consulta centrada en el futur immediat de la vaga, 26.217 votacions han servit per definir l’estratègia del professorat. D’estes, un 67 % considera més adequat interrompre o desconvocar la vaga indefinida, mentres que un 33 % aposta per mantindre-la.
Entre els qui es mostren partidaris de parar la vaga, la majoria es decanta per una aturada temporal. El 71 % preferix suspendre-la, amb la possibilitat de reprendre les mobilitzacions en qualsevol moment i sense necessitat de preavís, segons han explicat les organitzacions convocants en presentar els resultats.
La resta, un 29 % d’eixe mateix bloc, ha votat per desconvocar definitivament la vaga i traslladar les protestes al pròxim curs escolar, amb altres models de paro i noves fórmules de mobilització que s’hauran de concretar més avant per part dels sindicats i col·lectius docents.
Estos resultats deixen oberta la continuïtat del conflicte laboral en l’educació pública valenciana, però apunten a un canvi de fase en la manera de pressionar l’Administració, amb menys pes de la vaga indefinida i més marge per buscar altres formes de protesta i de negociació.








