Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

Ejemplo de shortcode con estilo
La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

La secretària general del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha exigit este divendres al president de la Generalitat, Juafran Pérez Llorca, que expulse del partit l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i deixe de protegir-lo, perquè considera que té una responsabilitat directa en les 230 morts que es van produir el dia de la dana.

Morant ha fet estes declaracions davant els periodistes en la seu del PSPV, on ha valorat la informació coneguda sobre els missatges de whatsapp intercanviats pels membres del Govern de Mazón durant la jornada de la dana. Segons ha indicat, estos missatges confirmen el que el PSPV porta temps denunciant sobre la gestió d’aquella emergència.

Segons la dirigent socialista, d’eixos intercanvis es desprén que l’expresident ‘té que compareixer davant la justícia‘. Ha remarcat que, per tant, ja no es tracta només d’un debat polític, sinó d’aclarir possibles responsabilitats legals per la forma en què es va afrontar aquella situació d’emergència.

Responsabilitat per la gestió de l’emergència

Morant ha afirmat que els missatges ‘demostren que Carlos Mazón i el seu govern coneixien des de primera hora del matí la gravetat de l’emergència provocada per la dana’. Ha sostingut que la informació que circulava eixe dia dins del Consell evidenciava una situació greu, amb riscos importants per a la població.

La també ministra ha lamentat que, tot i això, al seu juí ‘han estat mentint durant tot este temps’ sobre el que sabien i el que van fer. Ha insistit que, a la vista dels missatges, ‘el Consell disposava d’informació suficient sobre els riscos existents però que encara així van optar per absentar-se de les seues obligacions durant la jornada crítica’.

Per a Morant, esta absència de responsabilitat política és clau per entendre la magnitud de la tragèdia. Ha remarcat que els responsables públics que ostenten el màxim càrrec executiu tenen l’obligació d’activarse de manera immediata davant un episodi de pluges extremes com el que va provocar la dana.

Crítiques a l’agenda del Consell durant la dana

En este context, Morant ha detallat alguns dels moviments de l’equip de govern de Mazón durant eixa jornada. ‘Després de tot el que estava passant Mazón se’n va anar a dinar a El Ventorro, la vicepresidenta Susana Camarero se’n va anar a entregar premis i el vicepresident Martínez Mus se’n va anar també a una gala a entregar premis’, ha lamentat.

La líder del PSPV ha considerat que eixa agenda és incompatible amb la gravetat de la situació que reflectien els missatges interns i els avisos dels servicis d’emergència. Ha subratllat que, en un episodi de pluges torrencials com aquella dana, la ciutadania espera que el Consell estiga coordinant recursos i oferint instruccions clares.

Morant ha reiterat que, per això, el president Pérez Llorca ha de ‘deixar de protegir’ Mazón i actuar dins del partit. Segons ha dit, expulsar-lo seria una forma de reconéixer que va existir una gestió errònia que no pot quedar sense conseqüències polítiques.

Exigència d’explicacions en Les Corts

Finalment, la dirigent socialista ha exigit també explicacions públiques a Pérez Llorca sobre el comportament dels membres del seu Consell que formaven part del Govern de Mazón durant la dana. Ha avançat que el PSPV demanarà que el president comparega en Les Corts per donar detalls d’eixa actuació.

Morant ha defensat que la cambra autonòmica és ‘el lloc on s’ha d’explicar davant tota la ciutadania què va fer cadascú eixe dia’. Ha remarcat que la seua formació continuarà insistint perquè s’assumisquen responsabilitats polítiques i s’eviten, en futures emergències, decisions que, al seu parer, van contribuir a una tragèdia amb 230 víctimes mortals.

Últimes notícies

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

Emergències de la Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert als municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant per pluges persistents i risc d’inundacions.

Les pluges deixen més de 200 litres a la Safor en un cap de setmana passat per aigua

Les pluges persistents han descarregat amb molta intensitat a la Safor, on diversos municipis han superat ja els 200 litres per metre quadrat. Emergències ha gestionat 135 incidents a la Comunitat Valenciana, sobretot per danys en via pública i problemes en carreteres.

Renfe carrega contra Semaf per parar trens de Rodalia per la pluja extrema

Renfe ha criticat que el sindicat de maquinistes Semaf haja demanat no circular en les línies C1 i C2 de Rodalia, en zona amb avís roig per pluges torrencials, i defensa que la informació tècnica permet fer-ho amb seguretat.

Emergències alerta que el pitjor de la tempesta encara està per arribar

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, alerta que el tram més advers de la tempesta arribarà este diumenge de vesprada al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb avís roig per pluges intenses i fortes ratxes de vent.

Pluges torrencials a la Safor amb 166 l/m² en el Real de Gandia

La Safor està patint este diumenge pluges torrencials, amb 166 l/m² acumulats en el Real de Gandia i valors molt elevats en altres municipis de la comarca, segons Avamet i Aemet.

Proposen limitar de manera temporal la pujada del lloguer per a frenar la crisi d’habitatge

La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.

Arrestada a Alacant una parella per vendre gorres falses a les xarxes

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona, de 33 i 37 anys, acusats de vendre centenars de gorres falsificades d’una marca coneguda a través de dos perfils en xarxes socials. En el registre de la vivenda vinculada als sospitosos s’han intervingut 614 gorres i material per a la seua distribució.

Aemet alerta de fins a 400 l/m² de pluja entre el sud de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.