Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat este divendres l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, ha posat el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i s’ha quedat a una sola victòria d’accedir a la final de l’ACB, gràcies a una defensa molt sòlida i a l’aportació ofensiva de molts jugadors.

L’equip taronja ha aprofitat els dos dies entre el primer i el segon xoc per a ajustar-se al màxim. Ha trobat la fórmula per a desactivar la defensa en zona verd-i-negra i també ha corregit la seua pròpia defensa del bloqueig directe. A més, ha incorporat anotadors menys habituals, fet que ha castigat un Joventut que ha pagat l’esforç del primer partit i, sobretot, la manera com se li va escapar aquell duel en la pròrroga malgrat disposar de dos atacs per a guanyar-lo.

La sèrie viatja ara a Badalona, on l’Olímpic acollirà este diumenge el tercer partit. Si el Joventut guanya, també es jugarà un quart encontre dimarts al mateix pavelló. En cas de cinqué xoc, l’eliminatòria tornaria al Roig Arena el dijous 18, amb el factor pista novament per al València Basket.

Un inici trencador amb Sako i Cárdenas

El Joventut ha tornat a arrancar amb la defensa zonal que tant va incomodar el València el dimecres del primer duel. Esta vegada, però, l’aposta no li ha funcionat. La zona s’ha vist desbordada per un protagonista inesperat: Neal Sako. L’interior francés, molt voluntariós i poc ortodox, ha sabut trobar espais prop de l’anella i ha obert la defensa verd-i-negra sense brillantor estètica però amb molta efectivitat.

Davant el risc que el partit se li escapara prompte, Dani Miret ha parat el joc amb un temps mort. No obstant això, ha emergit un altre actor secundari taronja, Álvaro Cárdenas, que ha acabat de obrir la bretxa amb dos triples seguits (19-7, min. 7). El base granadí, acabat d’estrenar en l’ACB, no sols ha anotat, sinó que ha triat millor cada acció i ha donat calma a l’atac.

Ricky Rubio ha intentat reagrupar la Penya, però no ho ha aconseguit. La llargària dels seus defensors, Kam Taylor i Sergio De Larrea, ha frenat les seues penetracions. Miret ha optat per canvis continus, quasi de balonmano, per a protegir-lo. Tot i això, el València ha castigat sense pietat, amb bon percentatge des de la línia de 6,75 i també amb l’encert dels jóvens Larry i Jaime Pradilla (33-15, min. 11), fet que ha disparat la renda local en el primer tram.

Quan semblava que el Joventut ja no tenia massa arguments, ha aparegut Cameron Hunt. L’escorta de Nebraska, esquerrà i amb una sabatilla groga i una altra fúcsia, ha desconcertat la defensa local amb diversos triples. Després, ha començat a alimentar els interiors amb bones passades, cosa que ha permés als catalans reduir part de la diferència.

Dos nous triples de Taylor i el retorn de Sako a la pista han neutralitzat parcialment l’efecte Hunt. No obstant això, l’entrada en acció de Jabari Parker ha deixat la sensació que encara podia haver-hi partit. L’ombra d’eixa possible remuntada, alimentada també per la direcció de Ricky, ha portat el duel fins al descans amb avantatge taronja però amb el Joventut encara viu (56-43, min. 20).

Segona part amb domini taronja

En la represa, el València ha rebut de nou la zona verd-i-negra amb un triple de Taylor i una acció sota l’aro de Sako. Mentrestant, el Joventut ha fallat tres triples seguits. Una altra vegada la Penya ha donat sensació d’estar a punt d’afonar-se i, una altra vegada, Ricky Rubio ha frenat la caiguda amb el seu talent i lectura del joc.

El base del Masnou ha acabat anant-se’n a la banqueta extenuat, després d’un esforç constant. El València ha aprofitat este moment clau per a portar per primera vegada la seua renda fins als vint punts. Ho ha aconseguit desmuntant la zona visitant amb un jugador alt com a distribuïdor i amb Badio com a principal estilet ofensiu (73-51, min. 27), molt agressiu atacant el cércol i buscant tirs oberts.

Els llançaments exteriors de Parker han mantingut el Joventut a flotació en el marcador. Han evitat una renda encara més escandalosa, però en cap moment han generat nervis en el conjunt local, que ha continuat controlant el ritme i el rebot.

Ja en el tram final, dues accions més del sempre actiu Cárdenas han trencat l’última resistència del conjunt de Badalona. A partir d’ahí, els dos equips han començat a pensar en el partit de diumenge, mentre la graderia del Roig Arena ha disfrutat d’un final plàcid. El València Basket ha renunciat a portar la diferència fins als trenta punts i el Joventut ha maquillat lleugerament el marcador, però no les sensacions, clarament favorables als locals.

FITXA TÈCNICA

València Basket 90 – 76 Asisa Joventut
Gastos: València Basket (30+26+21+13): De Larrea (10), Badio (16), Montero (11), Pradilla (10), Sako (9) -cinc inicial-; Taylor (10), Cárdenas (13), Moore (2), Key (5), Sima (2) i Costello (2).
Asisa Joventut (13+30+16+17): Ricky Rubio (9), Hunt (8), Hanga (8), Parker (16), Ruzic (4) -cinc inicial-; Vives (5), Drell (4), Hakanson (5), Allen (2), Morin (9), Birgander (4) i Kraag (2).

Àrbitres: Perea, Padrós i Fernández. Han eliminat per cinc faltes el local Cárdenas (min. 35).
Incidències: segon partit de la semifinal de la Lliga Endesa, disputat al Roig Arena de València davant 13.730 espectadors. Abans de l’inici s’ha guardat un minut de silenci en memòria d’Eduardo Portela, recentment mort, expresident de l’ACB.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.