Detingut a Benicàssim un francés reclamat per un assassinat relacionat amb droga

La Guàrdia Civil ha detingut a Benicàssim un ciutadà francés reclamat per França per un presumpte delicte d assassinat amb arma de foc relacionat amb el tràfic de drogues, després de diverses setmanes de vigilància i seguiment discret.

Segons ha informat la Guàrdia Civil, la investigació s ha iniciat després d una alerta sobre la possible presència a Espanya d este home, identificat com el presumpte autor d un assassinat. Les autoritats franceses ja el buscaven mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Entrega, una ferramenta que permeta la col·laboració judicial entre països de la Unió Europea.

L avís ha activat els protocols interns del cos, que ha posat en marxa distintes línies de treball per comprovar si el sospitós realment es trobava en territori espanyol. A partir d eixa informació inicial, els investigadors han anat acotant la zona fins a situar el possible parador en la província de Castelló.

Localitzat en un apartament turístic

Els agents han dut a terme tasques d investigació, vigilància i monitorització discreta per localitzar l home reclamat per la justícia francesa. Segons les mateixes fonts, el sospitós es trobava fugit i s havia instal·lat en un apartament turístic de Benicàssim, una zona amb molta afluència de visitants en esta època de l any.

La monitorització ha inclòs la comprovació de moviments, hàbits i desplaçaments per a evitar riscos tant per als veïns com per als propis agents. L objectiu era garantir una detenció segura, sense posar en perill terceres persones ni donar opció a la fuga del reclamat.

Fruit d estes gestions, el passat 10 de juny la Guàrdia Civil ha aconseguit identificar plenament l home buscat, confirmar que es tractava del ciutadà francés reclamat i procedir a la seua detenció a Benicàssim. La intervenció s ha fet sense incidents, segons han detallat des del cos.

Després de l arrest, els agents han posat el detingut a disposició de l autoritat judicial competent, que serà l encarregada de continuar amb el procediment marcat per l Ordre Europea de Detenció i Entrega. A partir d este moment s ha obert el tràmit perquè França puga formalitzar la seua reclamació i, si es complixen tots els requisits legals, es materialitze l entrega del sospitós a les autoritats del seu país.

La investigació ha permés, així, localitzar a Espanya un pròfug reclamat per un delicte greu relacionat amb violència amb arma de foc i amb suposats negocis de tràfic de drogues, i posa de manifest la importància de la cooperació internacional en este tipus de casos.

Últimes notícies

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.