La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a nou director del MuVIM ha completat l’organigrama de responsables de l’àrea de Cultura de la Diputació de València i ha obert una nova etapa centrada en una exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i en noves mostres temporals d’art contemporani.

Així queda l’equip cultural de la Diputació

Amb esta designació, la Diputació de València ja ha tancat la seua renovació en l’àrea cultural. Miquel Nadal s’ha situat al capdavant de la Institució Alfons el Magnànim, editorial provincial de referència. Ricardo J. Roca ha assumit la responsabilitat de la Gestió Cultural Oberta als Municipis. A més, l’exsecretària autonòmica de Cultura Pilar Tébar s’ha incorporat com a coordinadora de l’àrea.

Junt amb estos canvis, la institució ha mantingut la continuïtat en altres centres clau. Joan Seguí seguix dirigint L’ETNO, el Museu Valencià d’Etnologia. Per la seua part, María Jesús de Pedro continua al front del Museu de Prehistòria de València, segons ha detallat la Diputació en un comunicat.

Amb el seu aterratge al MuVIM, Gimilio ha posat punt final a la seua etapa com a conservador en el Museu de Belles Arts de València.

Ara centra la seua faena en una proposta d’exposició permanent basada en la important col·lecció artística que custodia la Diputació, amb milers de peces de gran valor dels segles XIX i XX.

Segons ha explicat, el nou director del MuVIM investigarà els diferents períodes històrics als quals pertanyen les obres. L’objectiu és encabir estes peces en un relat clar que permeta, en paraules seues, ‘encaixar la mostra permanent amb exposicions temporals d’art contemporani’.

La nova etapa té com a prioritat traure a la llum els rics fons guardats als magatzems de la Diputació.

Es busca acostar-los a la ciutadania i compartir-los amb els valencians, tant de la ciutat com de la resta de la província. Per això ha començat un treball de selecció i moviment de peces, adequació de sales i elaboració d’itineraris que complementen el recorregut cronològic de les obres.

Esta planificació s’alinea amb la fulla de ruta de la corporació provincial per a donar més visibilitat al seu patrimoni artístic. El director del MuVIM ha destacat ‘una col·lecció d’art que té el gros en el treball dels pensionats i que oferix moltes lectures’. Segons ha remarcat, estes obres permeten entendre millor l’evolució de l’art valencià contemporani i el paper de la Diputació en el seu impuls.

Entorn de noms com Sorolla, Benlliure, Pinazo o Ferrándiz podria pivotar la futura exposició permanent prevista al MuVIM.

No obstant això, Gimilio ha recordat que hi ha altres peces molt destacades dins de la col·lecció provincial. Entre elles s’inclouen obres com ‘El calvario’ de Ribalta o diversos treballs de Vicente López, que també formen part del fons que s’estudia mostrar de forma estable al públic.

Amb estes línies de treball, la Diputació de València pretén reforçar el paper del MuVIM com a espai de referència per a la memòria visual i la creació contemporània valenciana, aprofitant la seua col·lecció pròpia i l’organigrama renovat de gestió cultural.

Últimes notícies

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.