El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat este dissabte eleccions anticipades a la Comunitat Valenciana per a, segons ha remarcat, ‘retornar la veu als valencians’ i perquè ‘tenim un poble digne que mereix un govern decent’. Segons ha explicat, considera que el Consell del PP, amb el suport de Vox, ‘no ha estat a l’alçada’ després de tres anys de mandat.
L’òrgan de direcció de Més-Compromís s’ha reunit este dissabte i ha aprovat la proposta de Baldoví. La formació ha detallat en un comunicat que la iniciativa es presenta davant ‘la negligència, la ineptitud i la incompetència manifesta’ del govern autonòmic actual, que encapçala el PP amb el suport parlamentari de Vox.
Crítiques per la gestió de la dana i dels principals problemes socials
Baldoví ha assenyalat que, després de tres anys de govern del Consell del PP, ha arribat el moment que la ciutadania decidisca quin futur vol per a la Comunitat Valenciana. Ha posat com a exemple la resposta solidària de la societat valenciana durant la dana i la posterior mobilització ciutadana, que va exigir responsabilitats polítiques per la gestió d’eixa catàstrofe.
Segons Més-Compromís, el Consell ‘no ha estat a l’altura del poble valencià’ en eixa crisi. La formació atribuíx a l’actual majoria ‘la seua actuació negligent abans, durant i després de la dana’ i també ‘la incapacitat per a afrontar els principals problemes de la ciutadania’. Entre estos problemes assenyalen l’accés a la vivenda, el deteriorament de la sanitat i l’educació pública, l’augment del cost de la vida o les deficiències del transport públic.
La resolució critica igualment els retalls en els servicis públics i ‘el negacionisme’ davant la violència masclista i l’emergència climàtica. També qüestiona un model econòmic que, al seu juí, ‘genera precarietat i desigualtat mentres prioritza interessos particulars’ per damunt de la majoria social.
Baldoví ha lamentat, a més, que el relleu en la presidència del Consell es fera ‘mitjançant un pacte de despatx a Madrid’. Ha defensat que la Comunitat Valenciana necessita obrir una nova etapa centrada en el reforç dels servicis públics i en el dret a la vivenda.
Entre les prioritats que assenyala la resolució figuren també ‘el respecte i la reparació de les víctimes de la dana‘, la lluita contra la corrupció, la defensa de l’autogovern i de la llengua i la cultura pròpies. Igualment, apunta a la necessitat d’una transició ecològica justa i de polítiques pensades per a la majoria social.
La resolució aprovada pel Consell Nacional de Més-Compromís conclou amb dos acords principals. D’una banda, reclama la dimissió del Consell per la seua ‘negligència, ineptitud i incompetència manifesta’. De l’altra, exigix la convocatòria immediata d’eleccions autonòmiques perquè siga de nou la ciutadania valenciana qui decidisca la composició del pròxim Consell.







