Les famílies celebren que la Justícia anul·le la paralització del Pla Edificant als col·legis

Ejemplo de shortcode con estilo
La Confederació Gonzalo Anaya aplaudix que el TSJCV haja tombat la paralització del Pla Edificant i exigix a Educació reactivar amb urgència totes les obres als centres.

La Confederació d’associacions de pares i mares d’alumnes Gonzalo Anaya ha celebrat este dilluns que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) haja anul·lat la paralització del Pla Edificant als centres educatius, en desestimar diversos recursos interposats per la Generalitat.

Segons ha explicat la Confederació, en eixos recursos la Generalitat demanava declarar lesiva la cessió de competències de l’Administració autonòmica a favor de diversos ajuntaments per a executar obres de manteniment i millora en col·legis i instituts, emmarcades en el Pla Edificant.

La entitat ha qualificat la decisió del TSJCV com ‘una victòria per a tota la comunitat educativa i per al dret de l’alumnat a estudiar en centres dignes, segurs i adequats’. A criteri de l’organització, la sentència avala que la planificació d’estes obres responia a necessitats reals dels centres.

Mobilitzacions des de 2023

La Confederació ha recordat en un comunicat que, des que es va anunciar la suspensió de nombroses obres en octubre de 2023, ha avisat de forma reiterada de les conseqüències d’esta decisió sobre milers d’alumnes, famílies i professionals de l’educació de tot el territori valencià.

En este temps, l’entitat ha convocat nombroses concentracions davant escoles i instituts per a protestar contra la retirada de 15 actuacions del Pla Edificant. Estes intervencions, valorades en 65 milions d’euros, afectaven municipis com Petrer, Burjassot, Casinos, Quartell, Villena, Albalat dels Sorells, Senyera, Sagunto, Mislata, Borriol, Betxí i Benicarló.

A més, la Confederació ha criticat també el retall del pressupost del Pla Edificant en els comptes de 2024, que considerava un colp afegit a les infraestructures educatives públiques.

Este procés de mobilització, segons ha destacat l’organització, va culminar amb una concentració davant el Palau de la Generalitat. En eixa convocatòria, va denunciar que la paralització del pla afectava projectes de construcció, ampliació i rehabilitació de centres educatius en comarques de tot el País Valencià.

Segons la Confederació, estes decisions ‘provocaven retards innecessaris i mantenien molts alumnes en instal·lacions provisionals o en edificis amb greus deficiències’, fet que, al seu juí, vulnerava el dret a una educació en condicions adequades.

Exigix reactivar totes les obres

La Confederació considera que la resolució judicial confirma que ‘les actuacions del Pla Edificant responien a una necessitat d’interés públic i que la seua interrupció no estava degudament justificada‘. Per això, veu la decisió del TSJCV com un aval al model de col·laboració entre Generalitat i ajuntaments per a millorar les infraestructures escolars.

Com a conseqüència directa de la sentència, Gonzalo Anaya ha reclamat a la Conselleria d’Educació que ‘execute la sentència amb la màxima celeritat, reactive immediatament tots els expedients afectats i garantisca que les obres pendents es duguen a terme sense més dilacions’. L’entitat insistix que cal restablir el ritme de les obres planificades.

La organització ha volgut reconéixer igualment ‘la tasca desenvolupada per les comunitats educatives, les AMPA, els ajuntaments i els grups parlamentaris de Compromís i del PSPV-PSOE’, així com de totes les persones que ‘han mantingut viva esta reivindicació participar en les diferents mobilitzacions, inclosa la recent vaga educativa, i exigint el compliment dels compromisos adquirits amb l’escola pública’.

Finalment, la Confederació ha expressat el desig que les infraestructures educatives no tornen a convertir-se en un motiu de confrontació política. El president de Gonzalo Anaya, Vicent Gumbau, ha remarcat que ‘cada obra que es posa en marxa és una inversió en el futur de les nostres filles i fills i en la qualitat de l’educació pública’.

Últimes notícies

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.

Laura Luengo bat el rècord d’Espanya de mig marató a València

Laura Luengo ha batut a València el rècord d’Espanya de mig marató amb 1h08:28, dos segons menys que l’anterior marca. L’atleta ha qualificat el resultat d’increïble després d’un any complicat.

Torrent reclama más obras preventivas dos años después de la dana

Amparo Folgado alerta de las actuacions pendents al barranc de l’Horteta i reclama més agilitat en les obres de reconstrucció després de la dana de 2024.

Laura Luengo recupera el rècord d’Espanya al mig marató de València

Sheila Chepkirui ha guanyat el mig marató de València amb 1h03:51. Laura Luengo ha sigut vintena i ha batut el rècord estatal amb 1h08:28.

La falta de ayuda básica va intensificar l’abandonament després de la dana

Un estudi de la UPV conclou que la falta d’aliments, allotjament, electricitat i assistència sanitària va augmentar la sensació d’abandonament després de la dana de 2024.

Kwizera bat el rècord espanyol de mitja marató a València

Rodrigue Kwizera ha guanyat la Mitja Marató Trinidad Alfonso Zurich amb 58:03, nou rècord espanyol. La seua marca no compta com a rècord europeu perquè encara no té el transfer internacional de World Athletics.

Diumenge amb màximes a l’alça i cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana tindrà este diumenge intervals de núvols alts i una pujada generalitzada de les temperatures màximes. Dilluns es preveuen canvis lleugers.

Troben 255.000 paquets de tabac il·legal en un camió a Alacant

La Policia Nacional ha detingut un conductor a la província d’Alacant amb 255.000 paquets de tabac il·legal amagats en 17 palets. La càrrega està valorada en 1.440.750 euros.