Un home ha mort ofegat este divendres de matí a la platja de l’Acequión, a Torrevella, després que altres persones el tragueren de l’aigua inconscient entorn de les 10.00 hores, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat (CICU).
Intervenció dels serveis d’emergència
Segons la informació facilitada pel CICU, l’avís ha indicat que el banyista es trobava a l’aigua quan, per causes que no s’han detallat, ha quedat inconscient. Altres persones l’han tret de la mar fins a la sorra abans de l’arribada dels servicis d’emergència.
Davant la gravetat de la situació, s’ha activat una unitat del SAMU i una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB), que s’han desplaçat fins a la platja de l’Acequión. Estos recursos sanitaris són els habituals en casos d’ofegament o parada cardiorespiratòria, ja que permeten una atenció ràpida sobre el terreny.
El personal sanitari del SVB ha iniciat maniobres de reanimació cardiopulmonar bàsica al mateix lloc dels fets per a intentar revertir la situació del banyista. Estes maniobres s’han prolongat mentres arribava l’equip mèdic del SAMU, especialitzat en atenció avançada.
Quan el metge del SAMU ha pres el relleu, ha comprovat l’estat de l’home i ha pogut constatar que ja no presentava signes de constants vitals. Malgrat els esforços previs de reanimació i l’actuació coordinada dels equips desplaçats, únicament ha pogut confirmar la defunció del banyista.
Les autoritats competents hauran de determinar ara les circumstàncies exactes en què s’ha produït l’ofegament. Este tipus d’incidents solen donar-se de manera sobtada, i per això la rapidesa en l’alerta i en la intervenció sanitària resulta clau encara que, com en este cas, no sempre és suficient per a salvar la vida de la víctima.







