Catalá reclama els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi pel cas de la DANA

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat este dimecres que se sent indefensa per la publicació íntegra dels seus missatges de WhatsApp del dia de la DANA, i ha defensat que també s’haurien de demanar els missatges dels membres del Govern que estaven presents en el Cecopi per a poder conéixer, segons ha dit, tota la veritat sobre la gestió de l’emergència.

Catalá ha recordat que ha facilitat al jutjat totes les comunicacions que se li han requerit sobre aquell episodi de pluges extremes i ha insistit que l’Ajuntament de València va actuar de manera diligent durant la crisi.

Indefensió per la publicació dels missatges

L’alcaldessa ha explicat que ha entregat voluntàriament al jutjat tots els missatges que se li van sol·licitar. Segons ha assegurat, amb eixa documentació ha acreditat que l’Ajuntament va estar, en les seues paraules, ‘al peu del canó‘ durant la DANA i que va ser ‘un dels pocs’ consistoris que va convocar el Cecopal, el centre de coordinació municipal davant emergències.

No obstant això, ha admés el seu malestar pel fet que eixes converses s’hagen fet públiques de manera íntegra malgrat que, segons ha remarcat, inclouen intercanvis entre persones que no estan investigades en la causa judicial.

‘Sincerament, vore publicats eixos missatges, entre persones que no estan investigades, em genera sensació d’indefensió’, ha manifestat Catalá en declaracions als periodistes, remarcant que considera que s’ha exposat la seua comunicació privada sense una justificació prou clara.

Sol·licitud d’altres converses

Catalá ha indicat que, al seu juí, hi ha altres converses que també s’haurien d’incorporar a la instrucció per a oferir una imatge completa del que va passar en les hores crítiques de la DANA.

‘Hi ha qüestions que s’haurien d’incorporar a la causa, ho dic amb absolut respecte, altres grups de WhatsApp dels municipis amb major número de morts, d’altres alcaldes, o els de membres del Govern presents en el Cecopi. Hi ha qüestions que realment interessen i van més enllà del salseig’, ha assenyalat l’alcaldessa, tot reclamant que la investigació se centre en aspectes que considera rellevants per a la depuració de responsabilitats.

Responsabilitat de declarar el nivell 3

En ser preguntada per un dels missatges que va aportar al jutjat, en el qual el regidor Jesús Carbonell proposava que s’elevara la situació d’emergència a nivell 3, Catalá ha puntualitzat que eixa decisió no correspon a l’Ajuntament de València.

Segons ha recordat, ni ella com a alcaldessa ni el citat regidor tenien competència per a pujar l’emergència a nivell 3. Ha remarcat que eixa declaració depén de la Generalitat ou de la Delegació del Govern, que són les administracions que han d’assumir eixa responsabilitat en el marc del sistema d’emergències.

Preguntada pels motius pels quals, al seu entendre, s’han demanat només els seus missatges i no els d’altres responsables municipals, Catalá ha precisat que la petició va eixir dels advocats personats en la causa i no directament de la jutgessa instructora.

També ha admés que desconeix per què a ella sí que se li han requerit eixes comunicacions i a altres alcaldes no. No obstant això, ha apuntat un possible component polític en assenyalar que ‘probablement es dega al fet que ve un any electoral’, en referència al calendari polític pròxim.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.