L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a este diumenge 12 de juliol l’avís groc per tronades a l’interior nord de la província de València, entre les 18.00 i les 00.00 hores, per la possibilitat de pluges intenses que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en només una hora.
Segons el butlletí d’Aemet, la probabilitat que es produïsquen estos fenòmens adversos se situa entre el 40 % i el 70 %, un marge que obliga a mantindre una especial atenció a l’evolució de la situació meteorològica durant la vesprada i la nit en les comarques afectades.
A més de la pluja intensa, Aemet ha informat que és probable la formació de pedra, amb granís que podria assolir fins a dos centímetres de diàmetre. També s’esperen ratxes de vent molt fortes associades a les tronades, que poden augmentar el risc de danys puntuals en zones exposades.
Què implica l’avís groc
L’avís de nivell groc per tronades indica que es poden produir tempestes fortes, amb intensitat significativa però dins dels valors considerats habituals per a un episodi advers moderat. Tot i això, Aemet advertix que, donat el caràcter irregular d’estos fenòmens, no es descarta que en alguns punts concrets es registren tronades d’intensitat superior.
En estos casos, les pluges poden ser més abundants en intervals curts de temps, el granís pot ser més gros del previst i les ratxes de vent poden superar els valors habituals en este tipus de situacions. Açò pot provocar problemes puntuals de drenatge, acumulacions d’aigua en zones baixes i dificultats en la circulació viària.
Davant este escenari, Aemet recomana seguir la informació actualitzada a través dels seus canals oficials i extremar la precaució en les hores d’activació de l’avís, especialment en desplaçaments per carretera o activitats a l’aire lliure en l’interior nord de València.







