El STEPV prepara una tardor calenta amb manifestacions i protestes mensuals en educació

Ejemplo de shortcode con estilo
El STEPV ha aprovat un calendari de mobilitzacions per al pròxim curs, amb una gran manifestació el 12 de setembre i concentracions el dia 11 de cada mes a les tres capitals valencianes.

El Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), majoritari en l’ensenyament públic valencià, ha acordat un calendari de mobilitzacions per al pròxim curs escolar que inclou una gran manifestació el dissabte 12 de setembre a Alacant, València i Castelló, així com concentracions el dia 11 de cada mes per reclamar millores en l’educació pública.

Després d’una reunió este dilluns a Polinyà del Xúquer (València), el Consell Nacional de STEPV ha explicat que la línia més compartida en les assemblees intercomarcals és ‘una estratègia progressiva, territorialitzada i sostinguda, combinant mobilització, denúncia pública, pedagogia amb famílies i pressió institucional’.

Mobilitzacions escalonades des de l’1 de setembre

En un comunicat, el sindicat ha detallat que a partir de setembre hi haurà accions progressives i escalonades, junt amb un reforç de les assemblees de centre. L’objectiu és fer ‘pedagogia sindical’, explicar la fulla de ruta i implicar el professorat en totes les fases de la mobilització.

El Consell Nacional també ha avançat que denunciaran públicament les carències de cada centre educatiu. D’esta manera, volen visibilitzar davant la Conselleria d’Educació quins són els problemes concrets que, segons el sindicat, patixen els col·legis i instituts de la Comunitat Valenciana.

Entre les propostes específiques, el STEPV ha fixat el 1 de setembre com a data per a una acció de benvinguda al professorat. Eixe dia està previst repartir cartells, informació sobre les mobilitzacions i els objectius de les protestes, així com invitacions per a participar en les assemblees de centre.

Esta actuació es repetirà el 9 de setembre, coincidint amb la benvinguda a l’alumnat i a les famílies en el primer dia de classe. El sindicat vol aprofitar eixa jornada per a explicar-los directament per què es mobilitzen i quines demandes traslladen a l’Administració.

Protestes el dia 11 de cada mes

El calendari acordat contempla que, a més de les concentracions i manifestacions, es puguen convocar jornades de vaga els dies 11 de cada mes, si així ho aproven els òrgans del sindicat. Estes dates es convertiran en referència de la campanya de pressió que el STEPV vol mantindre durant tot el curs.

A més, el sindicat ha proposat un ‘bombardeig de queixes al correu de Conselleria’ com a mesura de pressió administrativa. També defensa que els centres no acullen alumnat en pràctiques procedent d’universitats privades, com a forma de protesta simbòlica però reiterada contra la política educativa del Govern valencià.

Entre altres iniciatives, el Consell Nacional planteja aprofitar les festes locals per a visibilitzar el conflicte educatiu en els municipis. També volen convocar bicicletades, demanar suport explícit als ajuntaments i buscar el compromís formal dels partits de l’oposició ‘per a aplicar les mesures pendents si governen’.

Este nou calendari de mobilitzacions dona continuïtat a les protestes que ja s’han dut a terme durant el curs escolar que acaba de finalitzar. Entre estes accions ha destacat una jornada de vaga de docents amb què el STEPV ha reclamat a la Conselleria d’Educació millores en l’educació pública i en les condicions dels centres escolars de tot el territori valencià.

Últimes notícies

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.

Laura Luengo bat el rècord d’Espanya de mig marató a València

Laura Luengo ha batut a València el rècord d’Espanya de mig marató amb 1h08:28, dos segons menys que l’anterior marca. L’atleta ha qualificat el resultat d’increïble després d’un any complicat.

Torrent reclama más obras preventivas dos años después de la dana

Amparo Folgado alerta de las actuacions pendents al barranc de l’Horteta i reclama més agilitat en les obres de reconstrucció després de la dana de 2024.

Laura Luengo recupera el rècord d’Espanya al mig marató de València

Sheila Chepkirui ha guanyat el mig marató de València amb 1h03:51. Laura Luengo ha sigut vintena i ha batut el rècord estatal amb 1h08:28.

La falta de ayuda básica va intensificar l’abandonament després de la dana

Un estudi de la UPV conclou que la falta d’aliments, allotjament, electricitat i assistència sanitària va augmentar la sensació d’abandonament després de la dana de 2024.