Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a dijous i divendres avisos taronja i grocs per calor intensa en diverses comarques de València i Alacant, amb temperatures màximes que poden arribar als 40 graus, sobretot en l’interior de la província de València, el seu litoral sud i el litoral sud d’Alacant.

Segons ha informat Aemet, dijous s’ha establit l’avís de nivell taronja, que indica perill important, a l’interior de la província de València i al seu litoral sud, així com al litoral sud d’Alacant, per màximes que poden assolir els 40 graus en alguns punts.

Per al divendres, l’avís taronja es mantindrà al litoral sud d’Alacant, on es preveuen màximes de fins a 39 graus, amb especial afectació a la comarca de la Vega Baja.

Detall dels avisos de dijous

Dijous, a l’interior de la província de València l’avís taronja estarà actiu entre les 13.00 i les 21.00 hores, amb temperatures màximes previstes entre 39 i 40 graus.

En el litoral sud de València, el nivell taronja funcionarà entre les 12.00 i les 20.00 hores. En esta franja horària es podrien aconseguir fins a 39 graus en zones del prelitoral.

En el litoral sud d’Alacant, també entre les 12.00 i les 20.00 hores, les màximes podrien arribar als 39 graus. Aemet ha indicat que este llindar s’assolirà especialment a la comarca de la Vega Baja.

A més, per a dijous s’ha establit avís groc, que implica perill baix, a l’interior de la província d’Alacant per màximes de 38 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

L’avís groc també afectarà el litoral nord de València i el litoral nord d’Alacant, on es preveuen màximes de fins a 36 graus en el prelitoral, en este cas entre les 12.00 i les 20.00 hores.

Previsió i avisos per al divendres

Per al divendres, Aemet ha mantingut l’avís taronja al litoral sud d’Alacant, com màximes previstes de 39 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores. De nou, s’espera que el llindar de temperatura més alt es complisca sobretot a la Vega Baja.

Eixe dia també hi haurà avís groc al litoral de València. En esta zona, les temperatures podran arribar als 38 graus en el prelitoral entre les 12.00 i les 20.00 hores.

L’interior de la província de València també quedarà baix avís groc divendres, amb termòmetres que podrien pujar fins als 38 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Aemet ha establit igualment l’avís groc en l’interior d’Alacant, per màximes de 38 graus en la franja horària compresa entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Finalment, el litoral nord d’Alacant es veurà afectat divendres per un avís groc per temperatures que podrien arribar als 37 graus en el prelitoral contigu a la província de València, entre les 12.00 i les 20.00 hores.

Últimes notícies

La venda d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth es convertix en la segona més alta de la història de l’Elx

L’Elx ingressarà 12,5 milions d’euros pel traspàs d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth, la segona venda més elevada del club, només superada per la de Rodrigo Mendoza a l’Atlético de Madrid.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben les distincions a casa després d’ajornar-se l’acte per la pluja

La Generalitat ha enviat per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als guardonats després que l’acte institucional s’ajornara per una alerta taronja per pluges a València i Alacant.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben per correu les distincions sense acte oficial

La Generalitat ha fet arribar per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als més de 400 guardonats després d’ajornar l’acte institucional per una alerta taronja per pluges.

Els nusos de DOMESTICA convertixen la memòria domèstica en art al MuVIM

L’artista valencià JARR presenta a la Sala Parpalló del MuVIM DOMESTICA, un projecte tèxtil que transforma teixits, nusos i objectes quotidians en arxius de memòria i vincles emocionals.

Noves rutes d’Air Nostrum este estiu i més vols entre València, Balears, Canàries i Melilla

Air Nostrum ha reforçat la seua programació d’estiu amb noves rutes des de València i més freqüències en una vintena de connexions peninsulars, balears, canàries i internacionals per a atendre l’augment de demanda vacacional.

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.

L’Elx es queda sense davanters titulars a un mes de l’inici de Lliga

L’Elx afronta el tram decisiu de la pretemporada sense els seus tres davanters més golejadors del curs passat i amb l’obligació de refer tot l’atac.

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.