Coque Malla, Sandra Monfort i Estrella Morente posen música a Sagunt a Escena

La música exercirà com un dels principals eixos de la programació de la 43a edició de Sagunt a Escena, que reunirà al Teatre Romà artistes com Coque Malla, Sandra Monfort i Estrella Morente. El festival també portarà propostes musicals i de dansa als carrers i places de Sagunt a través de l’‘Off Romà’.

El certamen està organitzat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), en col·laboració amb la Diputació de València i l’Ajuntament de Sagunt.

La directora de Sagunt a Escena, María José Mora, ha assenyalat que la música «travessa bona part de la programació, amb una oferta heterogènia que connecta les arrels valencianes i el flamenc amb la crítica social del teatre musical europeu i la frescor de les arts vives».

Coque Malla protagonitza ‘L’òpera dels tres penics’

El Teatre Romà acollirà el 8 d’agost ‘L’òpera dels tres penics’, la coneguda obra de Bertolt Brecht, protagonitzada en esta ocasió per Coque Malla, antic líder de Los Ronaldos.

L’espectacle compta amb la direcció musical de Miguel Malla i la direcció escènica de Mario Vega. La producció oferix una nova versió en castellà de la peça estrenada a Berlín en 1928 i trasllada l’acció al Londres d’entreguerres.

El muntatge aborda qüestions com la corrupció, la desigualtat social i els abusos de poder a través d’una de les obres més reconegudes del teatre musical europeu.

Sandra Monfort revisita el folklore valencià

L’artista valenciana Sandra Monfort actuarà el 15 d’agost al Teatre Romà amb ‘Terra de guapes’, un espectacle que combina música, ‘performance’ i dansa en directe.

La proposta planteja una aproximació contemporània al folklore valencià mitjançant un recorregut per expressions tradicionals com les malaguenyes, els cants de batre, la Dansa de la Moma, la Muixeranga d’Algemesí, el Ball del Vetlatori i el Misteri d’Elx.

L’espectacle presenta estos elements des d’una perspectiva lliure i actual, incorporant-los a una posada en escena multidisciplinària.

Estrella Morente porta el flamenc al Teatre Romà

La programació musical inclourà també l’actuació d’Estrella Morente, que oferirà un concert el 22 d’agost al Teatre Romà.

La cantaora granadina presentarà una proposta vinculada al flamenc, gènere en el qual s’ha consolidat com una de les veus més reconegudes. Al llarg de la seua trajectòria ha col·laborat amb artistes internacionals com Björk i ha interpretat el tema principal de la pel·lícula ‘Volver’, de Pedro Almodóvar.

Dansa improvisada als carrers de Sagunt

L’‘Off Romà’, que reunix espectacles gratuïts en carrers, places i espais públics de la localitat, incorporarà igualment propostes relacionades amb la música i la dansa.

Entre elles es troba ‘Bailarina a la carta’, de la companyia La Siamesa, que celebra vint anys de trajectòria. La peça podrà veure’s el 6 d’agost a la plaça de Mossén Vicent Gil Tamarit.

La proposta, creada per l’artista saguntina Ángela Verdugo, permetrà al públic seleccionar les cançons d’una llista de reproducció. A partir d’esta elecció, la intèrpret construirà una improvisació coreogràfica en directe.

Últimes notícies

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.

Un pescador salva una tortuga marina enredada en una boia davant Port de Sagunt

Una tortuga marina ha sigut rescatada davant la costa de Port de Sagunt gràcies a l’avís d’un pescador recreatiu, després d’aparéixer enredada en una boia i diversos caps. L’animal ha ingressat a l’ARCA del Mar de l’Oceanogràfic de València amb lesions al coll i a les aletes, però sense danys ossis aparents.

Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.