Quarta onada de calor des de dimecres amb risc extrem d’incendis a Espanya

Espanya afronta des d’este dimecres i, com a mínim, fins diumenge, la quarta onada de calor d’este estiu, amb temperatures per damunt dels 40 graus en moltes zones i un perill d’incendis forestals que ja ha arribat a nivells molt alts o extrems, segons ha advertit Rubén del Campo, portaveu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Este dilluns, el risc d’incendis es manté en valors moderats en el nord i el centre peninsular. No obstant això, és molt alt o extrem en zones de Galícia, el sud de Castella i Lleó i l’oest de Castella-la Manxa, així com en Aragó, Catalunya, regions mediterrànies, Andalusia i Extremadura.

A partir de dimarts, Del Campo ha assenyalat que ‘la calor i la sequedat’ dispararan el perill d’incendis forestals fins a valors molt alts o extrems en quasi tot el país. Esta situació es preveu que es mantinga diversos dies i inclús que empitjore en alguns territoris si la massa d’aire càlid es reforça i no hi ha precipitacions significatives.

L’expert ha recordat que el bimestre juny-juliol de 2026 ja és el més càlid de tota la sèrie de registres d’Aemet. Juny ha sigut el segon més càlid, només per darrere del de 2025, mentres que juliol, amb les dades provisionals i el pronòstic fins a final de mes, empata com el mes més càlid amb juliol de 2022.

Lunes i dimarts, temperatures en clara pujada

Este dilluns ja s’han superat els 36 graus en el sud de Galícia i els 38 graus en Extremadura i al valle del Guadalquivir. S’esperen a més ruixats de vesprada en algunes zones, mentres continua bufant llevant fort a l’Estret i a la Campiña gaditana.

Demà dimarts persistirà el vent de llevant fort a l’Estret i a la Campiña gaditana, en una ‘jornada en la que seguirán subiendo las temperaturas nocturnas y diurnas en prácticamente todo el país’, segons ha indicat el portaveu.

El dia començarà amb mínimes de 22 a 24 graus en el Mediterrani, Extremadura i el valle del Guadalquivir. Les màximes superaran de manera generalitzada els 36 a 38 graus, excepte en algunes zones costaneres, on l’oratge serà lleugerament més suau.

A més, s’esperen entre 38 i 40 graus en el sud de Galícia, el valle del Ebro, la zona centre i la mitat sud peninsular. En els valls del Tajo, Guadiana i Guadalquivir es podrien superar àmpliament els 40 graus durant les hores centrals del dia.

Dimecres: onada de calor instal·lada

Dimecres serà una jornada pràcticament sense precipitacions, excepte alguna tempesta aïllada en zones de muntanya de l’interior oriental peninsular. Estes tronades seran puntuals i, en general, poc abundants.

El llevant fort continuarà un dia més a l’Estret i a la Campiña gaditana, cosa que mantindrà la mar alterada en eixe entorn i complicarà la sensació tèrmica.

Quant a les temperatures, seguirà l’ascens tèrmic al centre i a l’est peninsular i a Balears. S’esperen més de 36 a 38 graus en bona part de l’interior i també en l’arxipèlag balear.

En alguns punts del Cantàbric oriental es podrien aconseguir entre 38 i 40 graus, una situació poc habitual en aquella zona. A més, es preveuen més de 40 graus al valle del Ebro i en àrees del centre i del sud peninsular.

Segona mitat de la setmana amb molta calor

Per a la segona mitat de la setmana, Aemet admet més incertesa en el detall del pronòstic. Tot i això, considera probable que les temperatures es mantinguen en valors similars, molt alts, amb xicotetes pujades o baixades segons el dia.

En qualsevol cas, continuarà la calor intensa a la major part de la península i Balears, amb nits molt càlides que dificultaran el descans en moltes ciutats. La probabilitat de pluja serà baixa, excepte al Cantàbric, on es podran registrar algunes pluges febles o plugims.

Canàries, també sota altes temperatures

En Canàries, la calor també apretarà durant els pròxims dies, sobretot a partir de dimecres, quan es produirà una pujada generalitzada de les temperatures en tot l’arxipèlag.

Els termòmetres superaran els 30 graus en bona part de les illes. A més, s’esperen entre 32 i 34 graus al sud de Fuerteventura, Gran Canaria i Tenerife, amb nits molt càlides que mantindran la sensació de basca elevada.

Esta combinació de temperatures extremes, absència quasi total de pluges i vents secs convertix el conjunt del territori en un escenari de màxim risc d’incendis. Per això, les autoritats insistixen en la necessitat d’extremar la precaució en zones forestals, evitar qualsevol activitat que puga generar espurnes i seguir les recomanacions oficials en cas d’emergència.

Últimes notícies

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.