La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

Ejemplo de shortcode con estilo
La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

La Fiscalia s’ha oposat a la petició de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada en la causa penal per la DANA, perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue voluntàriament totes les seues comunicacions relacionades amb l’emergència del 29 d’octubre, en considerar que esta diligència ‘careix d’utilitat i resultaria prospectiva’.

En un escrit remés al jutjat de Catarroja, el Ministeri Públic ha sol·licitat que es desestimen els recursos presentats per Pradas i per l’ex secretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüeso, també investigat en esta causa, contra l’auto de la jutgessa que ja havia rebutjat demanar este registre de crides i comunicacions a la delegada del Govern.

En el seu recurs, Pradas defensava la ‘pertinència’, ‘utilitat’ i ‘necessitat’ d’accedir a estes comunicacions. Segons argumentava, eren ‘essencials per a determinar quina informació circulava entre les distintes administracions durant les hores crítiques’, així com per a ‘saber quin era el coneixement real i cronològic sobre l’evolució de la situació de risc en el barranc del Poyo, i quines dades i advertiments estaven disponibles’.

No obstant això, per al fiscal, la diligència ‘careixeria d’utilitat i resultaria prospectiva’ i es convertiria en una ‘diligència de sondeig’. Argumenta que la defensa no especifica quins testimonis o quines dades pretén corroborar exactament amb eixes comunicacions, fet que, al seu juí, en buida el sentit probatori.

Responsabilitats segons el pla d’inundacions

L’escrit de la Fiscalia assenyala que ‘és innecessari arreplegar-les a l’efecte d’esbrinar la informació coneguda, o potencialment cognoscible, per les persones a les quals, segons el Plan Especial ante el Riesgo de Inundaciones en la Comunidad Valenciana, corresponia la direcció d’eixe pla en la data indicada’. Recorda que estes persones eren l’investigat i la investigada, és a dir, Pradas i Argüeso, que ostentaven ‘una posició normativa de garants per a adoptar mesures de protecció a la població davant de les riuades provocades per la DANA succeïda, en la data indicada, en la província de València’.

A més, el Ministeri Públic incidix que, segons este pla especial davant el risc d’inundacions en la Comunitat Valenciana, la funció de la delegada del Govern ‘és d’estricta coordinació entre l’administració estatal i l’autonòmica’. Per tant, situa el focus de les responsabilitats en qui tenia la direcció operativa del dispositiu autonòmic.

D’altra banda, la Fiscalia ha subratllat que el dret a la prova ‘no és absolut ni il·limitat’. En este sentit, recorda que els mitjans de prova en defensa ‘han de ser pertinents i útils’ i que no basta amb demanar diligències si no aporten informació rellevant per a aclarir els fets investigats.

‘La diligència d’investigació la pràctica de la qual pretén la citada representació processal no reunix estes característiques, en resultar intranscendent obtindre el referit llistat’, indica l’escrit. Afig que en la causa ja consta documentada l’hora de les comunicacions entre Bernabé i Pradas, així com la seua inexistència amb Argüeso, per la qual cosa considera redundant sol·licitar tota la resta de registres de crides i missatges de la delegada del Govern.

Últimes notícies

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.

Més de 12.000 professionals i 3.000 startups impulsen la IA al VDS 2026 de València

València s’ha convertit en epicentre tecnològic amb el VDS 2026, que reunix més de 12.000 professionals, 3.000 startups i 600 ponents centrats en la intel·ligència artificial i les seues aplicacions en indústria, defensa i noves oportunitats de negoci.

Els sindicats educatius proposen un calendari de negociació a Educació per desbloquejar la vaga

STEPV, CCOO i UGT han remés a la Conselleria d’Educació un calendari detallat de reunions per abordar totes les reivindicacions pendents de la vaga indefinida de primavera, després de la suspensió de l’última trobada prevista.

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.