Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Ejemplo de shortcode con estilo
Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Villarreal, Elche i València ocupen després de cinc jornades els tres llocs de descens a Primera Divisió, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria en vint partits i veu com només el Levante s’escapa, de moment, de la zona perillosa.

Disputats els cinc primers enfrontaments de LaLiga, el Villarreal és díhuitè amb 2 punts. L’Elche també suma 2 punts i ocupa la dènou posició. Tanca la classificació el València, amb un sol punt. El Levante, quart representant valencià en l’elit, és tretzé amb 5 punts.

Esta combinació de resultats ha provocat una situació inèdita. Per primera vegada des que es disputa la Lliga, tres equips de la Comunitat Valenciana copien de manera conjunta les tres places que comporten el descens a final de temporada.

Rendiment global molt pobre

Entre els quatre equips valencians, el balanç global en este inici de Lliga és d’una victòria, set empats i dotze derrotes. Han marcat 21 gols i n’han encaixat 42, unes xifres que descriuen el mal moment col·lectiu.

El Levante és l’únic que s’escapa de la zona roja. L’equip que dirigix el portugués Luis Castro ha sumat 5 punts. Ha signat una victòria, dos empats i dos derrotes.

Els empats granotes han arribat davant el Málaga (0-0) i l’Osasuna (0-0). En canvi, han caigut contra l’Espanyol (3-0) i el Barcelona (2-4). El seu triomf ha sigut davant el Betis al Ciutat de València (5-2), l’única alegria per al futbol valencià en este inici de curs.

El València, cuer i en crisi esportiva

El València ocupa l’últim lloc de la taula amb un sol punt. Va arrencar la Lliga amb un empat sense gols davant el Celta (0-0), però després ha encadenat quatre derrotes seguides.

Els resultats negatius han arribat contra el Betis (0-1), el Deportivo (3-1), el Barcelona (0-5) i el Sevilla (1-0). Esta ratxa ha tingut conseqüències immediates en el club, que ha destituït l’entrenador Carlos Corberán i també el CEO Ron Gourlay.

Elche i Villarreal, bloquejats amb dos punts

Elche i Villarreal han sumat només 2 punts cadascun en cinc jornades. Tots dos acumulen dos empats i tres derrotes.

L’Elche ha empatat contra el Deportivo (1-1) i l’Athletic (1-1), en tots dos casos a domicili. En canvi, ha perdut amb el Barcelona (0-5), la Real Sociedad (2-3) i el Racing (3-2).

El Villarreal, per la seua part, ha igualat en els seus dos primers duels de Lliga. Va empatar contra el Racing (2-2) i davant l’Atlético (2-2), tots dos a fora de casa. Després ha encadenat tres derrotes seguides contra l’Alavés (1-0), el Deportivo (2-3) i el Betis (1-2).

Este últim resultat s’ha produït este dilluns a l’Estadi de la Ceràmica. El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno en el minut 29, però el Betis ha remuntat abans del descans amb dianes de Cucho i Nathan, que han establit l’1-2 definitiu.

Pitjor arrancada històrica del Villarreal

Amb estos dos punts en cinc jornades, el conjunt groguet ha igualat el pitjor inici de Lliga de la seua història en la màxima categoria. El club suma ja 25 temporades a Primera, i mai havia millorat este registre quan havia començat tan malament.

El Villarreal ja havia signat un inici semblant en la temporada 2009-2010. També va aconseguir només dos empats en les cinc primeres jornades. No obstant això, la diferència de gols és lleugerament distinta.

En l’actual campanya presenta un balanç de 7 gols a favor i 10 en contra, és a dir, un -3. En aquell curs registrava 4 gols marcats i 8 encaixats, com un -4 global.

A més, els 10 gols rebuts en les primeres cinc jornades igualen el seu pitjor registre defensiu històric. Ja li havien marcat 10 gols en eixe tram inicial de la temporada 2023-2024.

En aquella ocasió, però, l’equip havia sigut capaç de guanyar un partit i sumar 6 punts. Ara, en canvi, ha arribat a la cinquena jornada sense conéixer la victòria.

Sense triomfs en altres inicis difícils

El Villarreal també havia arribat sense victòries a la cinquena jornada en dos temporades més. Va ocórrer en les campanyes 2004-2005 i 2002-2003.

En estes dos temporades, però, l’equip havia sumat 3 punts. Havia aconseguit tres empats en les primeres cinc cites del campionat.

Un cas inèdit amb tres equips en descens

La situació actual arriba després de moltes temporades amb una gran presència valenciana en Primera. Des que en la campanya 1999-2000 es va instaurar el sistema de tres descensos directes, s’han disputat 28 temporades.

En 15 d’estes temporades hi ha hagut tres o més equips de la Comunitat Valenciana a Primera. Per tant, en moltes ocasions existia la possibilitat que ocuparen conjuntament les tres places de descens. No obstant això, fins ara no s’havia produït.

La primera vegada que dos equips valencians van coincidir en zona roja va ser després de la jornada 1 de la campanya 2007-08. El València era díhuité i el Levante, dènou.

En les campanyes 2013-14, 2014-15, 2021-22, 2022-23 i 2025-26 també van coincidir dos equips de la Comunitat en les tres últimes places en algun moment del curs.

En la passada temporada, esta coincidència es va donar en cinc jornades distintes. En les jornades 18 i 23 van ser València i Levante. En les jornades 28, 30 i 31 van ser el conjunt granota i l’Elche els que van compartir la zona de descens.

Quatre equips valencians en Primera

Esta temporada és la huitena vegada que quatre equips de la Comunitat Valenciana coincideixen en la màxima categoria del futbol espanyol. Malgrat eixa presència nombrosa, l’inici està sent el més irregular fins al moment.

Per primera vegada, la Lliga va comptar amb quatre clubs valencians en la temporada 1945-46. Eren el València, el Castellón, l’Alcoyano i l’Hércules.

En aquella ocasió, l’Hércules i l’Alcoyano van perdre la categoria. En canvi, el València va acabar sisé i el Castellón va finalitzar en huitena posició.

Últimes notícies

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.