Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys han mort ofegats este dissabte a la platja dels Vivers de Guardamar del Segura, a la província d’Alacant, una zona natural amb forts corrents on onejava bandera roja per marejada de fons, segons ha explicat l’alcalde del municipi, José Luis Sáez.

La parella, d’origen ucraïnés i resident a Polònia, estava passant uns dies en la localitat per a visitar una parella d’amics. Junts havien decidit acostar-se a esta platja natural, situada aproximadament a dos quilòmetres del nucli urbà.

Segons ha detallat l’alcalde, un grup d’amics es trobava gaudint de la jornada quan dues xiques van decidir banyar-se. En avançar uns metres dins de l’aigua, van començar a tindre problemes per a tornar a la riba a causa de les corrents.

En vore la situació de perill, les seues parelles es van llançar prompte al mar per a intentar ajudar-les a eixir. Un dels hòmens va aconseguir arribar fins a la seua companya i traure-la de l’aigua amb vida, però l’altre jove no va poder fer-ho.

Segons el relat del mateix alcalde, la corrent va impedir que la jove aconseguira eixir pel seu propi peu. El seu company va intentar rescatar-la, però tots dos van quedar atrapats per la força del mar i finalment van morir ofegats.

Platja sense socorristes fora de temporada

Guardamar del Segura compta amb 11 quilòmetres de platja i manté el servici de salvament i socorrisme actiu fins al 31 d’octubre en dues platges principals: Centre i Roqueta. No obstant això, este dispositiu no estava operatiu en la platja dels Vivers, que és més allunyada i natural.

Sáez ha explicat que la platja dels Vivers queda més apartada del centre urbà i presenta característiques diferents a les platges més urbanes. Tot i això, este dissabte també tenia hissada la bandera roja a causa del fort mar de fons i de les corrents importants.

L’alcalde ha remarcat que pràcticament totes les platges de Guardamar presenten corrents, que es tornen més perilloses quan hi ha mar de fons com en este cas. Ha advertit que, si no es coneixen bé estes condicions i s’intenta lluitar contra la corrent en lloc de seguir les recomanacions de seguretat, és molt fàcil esgotar-se i acabar arrossegat mar endins.

Per això, ha insistit que és fonamental respectar sempre la banderia roja i les indicacions de seguretat, especialment en zones naturals o menys vigilades, on l’actuació ràpida de socorristes no sempre és possible.

Últimes notícies

El Toro ajorna la Fira de la Tòfona per la coincidència amb les generals

L’Ajuntament d’El Toro trasllada la seua històrica Fira de la Tòfona als dies 12 i 13 de desembre per l’avanç electoral del 29 de novembre. El consistori confia a mantindre la participació de professionals, empreses i comerços malgrat el canvi de dates.

El Marató Internacional Alacant-Elx ajorna la seua segona edició per les eleccions generals

Els ajuntaments d’Alacant i Elx han acordat ajornar la segona edició del Marató Internacional previst per al 29 de novembre per la coincidència amb les eleccions generals anticipades. L’organització busca una nova data i manté el recorregut entre el Palau d’Altamira i la Plaça del Port d’Alacant amb les millores previstes.

Un nou mural de Dones de Ciència acosta la figura de Conchi Lillo a l’alumnat de Picanya

La UPV ha inaugurat al IES Enric Valor de Picanya el primer mural del curs 26/27 del projecte Dones de Ciència, dedicat a la investigadora i divulgadora Conchi Lillo.

El Consell veu el 29-N com l’oportunitat de acabar amb l’agravi als valencians

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, defensa que les eleccions generals del 29 de novembre permetran posar fi a l’agravi del Govern de Pedro Sánchez a la Comunitat Valenciana i obrir una nova etapa d’igualtat en finançament, aigua i infraestructures.

L’alcalde pedani de la Torre diu que va avisar Catalá quan l’aigua ja li arribava a la cintura

L’alcalde pedani de la Torre, Rafael Arnal, ha declarat davant la jutgessa que investiga la gestió de la DANA que ningú els va alertar formalment de la gravetat i que va avisar directament l’alcaldessa de València quan l’aigua ja li arribava a la cintura.

Cinc detinguts per dos robatoris en vivendes d’Oropesa del Mar

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones en dos actuacions a Oropesa del Mar després de ser sorpreses dins de vivendes. Els arrestos formen part del pla contra els robatoris en domicilis.

Pérez Llorca detallará en Les Corts l’estat polític i les mesures d’habitatge

Juanfran Pérez Llorca afrontarà dijous en el ple de Les Corts la primera sessió de control del curs, centrada en la situació política, el presumpte dosier intern del PP i les mesures per facilitar l’accés a la vivenda.

L’oposició a Alacant força un ple urgent per aclampar explicacions per Les Naus

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han demanat un ple extraordinari a Alacant perquè el vicealcalde Manuel Villar explique el seu paper en el cas de les vivendes públiques de Les Naus, després d’un vídeo que l’assenyala com a coneixedor del cas des de 2022.