Muñoz destaca la llista del PSPV per València com a clau per a guanyar el 23J

Ejemplo de shortcode con estilo
El síndic José Muñoz assegura que la candidatura del PSPV-PSOE per València al Congrés és una llista molt potent, encapçalada per Pilar Bernabé, que ix a guanyar les eleccions generals del 29 de novembre.

El síndic del PSPV-PSOE en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha assegurat que la llista del partit per la província de València a les eleccions generals del 29 de novembre és ‘molt potent’ i evidencia que el Partit Socialista ix ‘a guanyar les eleccions’.

Muñoz ha fet estes declaracions davant els periodistes abans de l’inici del ple de Les Corts. Les seues paraules han arribat després que este dilluns s’haja conegut la proposta de candidatura del PSOE per València al Congrés.

Bernabé encapçala la candidatura per València

Segons ha trascendit, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, encapçalarà la llista. A continuació se situarà el ministre d’Hisenda, Arcadi España, i la secretària d’Organització del partit, Rebeca Torró.

Muñoz s’ha mostrat ‘molt respectuós amb els processos del partit‘, que han de ratificar oficialment les llistes el pròxim dissabte. No obstant això, ha remarcat que els noms coneguts fins ara demostren que es tracta d»una proposta molt potent en la província de València’.

‘Veig clarament que el Partit Socialista ix a guanyar les eleccions’, ha afirmat el síndic socialista. A més, ha assegurat que els socialistes ‘van a posar tota la carn en la graella per a ser eixa primera força política en la Comunitat Valenciana que permeta ser la primera força política en Espanya i que hi haja un govern progressista liderat per Pedro Sánchez‘.

Pes polític i vot femení

Per a Muñoz, el fet que Pilar Bernabé encapçale la candidatura envia un missatge clar. Ha recordat que la delegada del Govern és també membre de l’Executiva Federal del PSOE, on és responsable d’Igualtat.

En este sentit, ha subratllat que el partit considera que el vot de les dones serà clau. Segons ha dit, ‘creem que va a ser determinant per a guanyar les eleccions’, i ha vinculat este paper al protagonisme de Bernabé en la llista per València.

Respecte al debat sobre si era millor candidata Bernabé o la secretària general del PSPV-PSOE i ministra, Diana Morant, Muñoz ha evitat comparacions. Ha recordat que Morant ‘està lluitant per a ser la primera presidenta de la Generalitat’ i que moltes vegades se li ha reclamat que ‘havia d’estar ací i fer territori’.

Ha afegit que Morant ‘està sent coherent amb el que va dir des del primer moment, que la seua prioritat és la Comunitat Valenciana’. Encara que considera que el fet d’haver sigut candidata en estes eleccions no li hauria provocat ‘cap distorsió’, ha remarcat que és ‘una decisió personal que ha pres la secretaria general’.

Disponible per a anar de quatre

Sobre la possibilitat que ell mateix s’integre en la candidatura com a número 4 per València, Muñoz ha afirmat que estarà on el partit decidisca. Ha indicat que, si el PSPV-PSOE considera que ha d’anar en eixa llista, estarà ‘agraït’ i intentarà ‘tornar eixe privilegi’ defensant ‘els valors, les idees i el projecte socialista amb ímpetu, intensitat i molta faena’.

Preguntat per qui podria ser el nou síndic socialista en Les Corts en cas que ell entre a la candidatura al Congrés, Muñoz ha volgut remarcar el potencial del grup parlamentari. Ha afirmat que actualment hi ha ‘30 hòmens i dones magnífics‘ en el grup socialista i que ‘qualsevol d’ells podria perfectament ostentar la portaveu’.

Últimes notícies

Canvi brusc d’oratge: dana amb pluges fortes i desplom tèrmic el cap de setmana

Després de dies de calor anòmala, una dana arribarà a partir de dissabte amb pluges intenses sobretot a l’àrea mediterrània i Balears i amb una baixada generalitzada de les temperatures.

La presidència valenciana de l’Aliança de l’Automoció europea posarà el focus en la competitivitat

La Comunitat Valenciana assumirà en 2027 la presidència de l’Aliança de Regions amb Indústria d’Automoció i defensa a Brussel·les una transició verda que no comprometa la seua capacitat industrial. Ruth Merino ha remarcat la importància de la competitivitat, la formació i l’accés a finançament per a reforçar el paper de les empreses i pimes valencianes.

La Generalitat completa 32 de les 41 obres urgents en barrancs estatals

La Conselleria d Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha conclòs 32 de les 41 actuacions d emergència en barrancs de competència estatal per a reduir el risc d inundacions com les de la dana de 2024, mentres critica la inacció del Govern central.

Els embassaments del Xúquer pugen lleugerament i el Segura retrocedix mentre la mitjana espanyola baixa

Les reserves dels embassaments del Xúquer han pujat fins al 52 % de la seua capacitat, mentre que el Segura baixa al 48,9 % i el conjunt d Espanya se situa en el 57,8 %.

Compromís acusa l’Ajuntament de València de no tindre encara xifrats els danys de la dana

Compromís critica que l’Ajuntament de València admeta, dos anys després de la dana de 2024, que no disposa d’un inventari complet dels danys. El govern municipal ho nega i defensa que ha reparat nombroses infraestructures i servicis afectats.

Noves ajudes psicosocials per a les víctimes de la DANA del 29 d’octubre

La Generalitat ha ampliat els programes d’atenció psicosocial a mitjà i llarg termini per a víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb especial focus en xiquets, jóvens i col·lectius vulnerables. Les noves mesures inclouen tallers, formació i reforç de les xarxes comunitàries.

Les empreses de la Comunitat rebran 57,2 milions per costos d’emissions de CO2

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha aprovat ajudes per 600 milions per a compensar costos elèctrics per emissions de CO2, dels quals 57,2 milions aniran a 67 instal·lacions de 48 empreses de la Comunitat Valenciana.

L’ocupació estrangera bate rècord en la Comunitat Valenciana amb 443.000 afiliats

La Comunitat Valenciana ha assolit 443.158 afiliats estrangers a la Seguretat Social de mitjana en setembre, un 21,75 % més que fa un any, impulsats pel procés extraordinari de regularització.