Els servicis d’emergència han trobat morta una dona que havia desaparegut este diumenge de vesprada al mar mentre es banyava en una platja de Sagunt, a la comarca del Camp de Morvedre, en una jornada marcada per l’alerta per fortes pluges i fenòmens costaners en tota la Comunitat Valenciana.
Segons han informat fonts policials, el cos sense vida ha aparegut en les immediacions del punt on se la va vore per última vegada. La dona es trobava en l’aigua amb una altra persona quan ha desaparegut, segons han detallat les mateixes fonts.
L’avís s’ha produït al voltant de les 20.13 hores, quan s’ha alertat els servicis d’emergència de la desaparició d’esta banyista a la platja de Sagunt. En eixe moment, la mar presentava condicions adverses per l’onatge i el temporal de pluja que afectava la zona durant tot el dia.
Mobilització dels bombers i mitjans de rescat
Davant l’avís de desaparició, s’ha mobilitzat el Consorci Provincial de Bombers de València. Fins al lloc s’han desplaçat una dotació, una embarcació del parc de Sagunt i un sergent, que han participat en les tasques de recerca.
Estos efectius han treballat junt amb la resta de servicis d’emergència desplaçats a la zona costanera, coordinats per a rastrejar tant la làmina d’aigua com l’entorn pròxim de la platja. Finalment, les labors de búsqueda han permés localitzar el cos de la dona en una àrea molt pròxima al punt on havia sigut vista per última vegada.
Alerta per pluges intenses i fort onatge
Durant tota la jornada de diumenge, la Comunitat Valenciana s’ha trobat en alerta per fortes pluges i fenòmens costaners. Segons les dades provisionals, s’han registrat acumulats de prop de 300 litres per metre quadrat en algunes zones.
A més, en la costa de la província de València s’han registrat ones de més de 7 metres d’altura, cosa que ha complicat les condicions de seguretat en les platges i ha dificultat les tasques dels equips de rescat.
Les autoritats insistixen a extremar la precaució en episodis de temporal marítim i pluja intensa. Recorden que, en estes situacions, és especialment perillós banyar-se o acostar-se massa a la línia de mar per l’onatge i les corrents generades pel mal oratge.




