Crida a una vaga general l’11 de novembre per defensar el dret a l’habitatge

Ejemplo de shortcode con estilo
Sindicats i moviments socials han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la vaga general del 11 de novembre, centrada en el dret efectiu a una vivenda digna i en la millora de salaris, jornades i servicis públics.

Sindicats i moviments socials han fet una crida este dimarts a València perquè treballadors, persones jubilades, aturades i la ciutadania en general secunden la vaga general convocada per al 11 de novembre, amb l’objectiu de ‘parar el país’ i exigir que el dret a la vivenda siga real i garantit.

La convocatòria està impulsada per CCOO, UGT, Intersindical, CGT i CNT, junt amb el Sindicat de Llogateres i la PAH. Estes organitzacions han animat especialment els valencians a sumar-se a la vaga i a participar en les manifestacions previstes a València, Alacant, Castelló i Elx durant eixa jornada.

Unitat sindical i dret a la vivenda

En una roda de premsa conjunta a la plaça de l’Ajuntament de València, els portaveus de cada sindicat i col·lectiu han reivindicat una mobilització que han definit com a històrica per la seua unitat sindical i social. Han demanat paralitzar els centres de treball i omplir els carrers per visibilitzar el malestar per la situació laboral i d’habitatge.

La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha exigit salaris dignes, accés a una vivenda en condicions, reducció de la jornada laboral i servicis públics de qualitat. A més, ha reclamat a la patronal que accepte pujades mínimes dels salaris d’entre el 4 i el 7 % en el marc de l’Acord per a la Negociació Col·lectiva.

García també ha apel·lat als partits polítics i als governs perquè posen ‘les reivindicacions de la majoria social en el centre de totes les polítiques’. Segons ha defés, la vaga ha de servir per pressionar les institucions i traslladar al carrer el malestar acumulat per l’encariment de la vida i les dificultats per accedir a una vivenda.

‘Hem d’omplir els carrers per exigir drets i no retallades’, ha proclamat la dirigent de CCOO PV, tot insistint que la mobilització ha de tindre un component massiu per a obligar a reaccionar tant patronals com responsables polítics.

Per la seua banda, el secretari general d’UGT-PV, Tino Calero, ha subratllat que la vaga del 11 de novembre ‘va més enllà de l’àmbit laboral’ i posa el focus en l’accés a l’habitatge reconegut en la Constitució. Ha remarcat que es tracta d’una ‘confluència de forces’ per tal que eixe dret siga efectiu en la pràctica.

Davant la convocatòria d’eleccions generals, Calero ha reclamat ‘propostes serioses’ que faciliten de manera real l’accés a la vivenda i garantisquen drets per als treballadors, més enllà de promeses electorals o anuncis puntuals.

La portaveu d’Intersindical, Beatriu Cardona, ha recordat que serà la primera vaga general en molts anys i ha destacat que naix impulsada pels moviments en lluita per la vivenda. Ha valorat que l’aliança entre sindicats i col·lectius socials dona a la convocatòria un caràcter ampli i transversal.

‘El moviment de vivenda i els sindicats convoquem totes les persones treballadores, jubilades i parades a omplir els carrers de dignitat i lluita, perquè hem aprés que els drets no ens els regala ningú, se’ls ha guanyat en els carrers la classe treballadora’, ha defensat Cardona.

Crítiques al sistema i demanda de respostes polítiques

José Antonio Lafuente, de CGT PV, ha denunciat que moltes persones ‘estan sobrevivint amb les possibilitats que oferix el sistema’ i ha afirmat que cal ‘posar la vida en el centre de tot’. Ha vinculat així la convocatòria de vaga amb la necessitat de replantejar prioritats econòmiques i socials.

Toño Mariño, de la CNT, ha lamentat que ‘la política de dreta i d’esquerra no dona cap classe de resposta’ als treballadors. Ha remarcat que són els qui ‘alcen el país cada dia’ i, per tant, ‘tenen el poder’ quan decideixen organitzar-se i parar.

Des del Sindicat d’Inquilines d’Alacant, Llorenç Saval ha assegurat que la lluita és ‘l’única manera’ d’acabar amb situacions com les de Maricarmen o Olga, casos que ha posat com a exemple de vulnerabilitat residencial. Ha denunciat igualment ‘el negoci de la vivenda’ que, segons ha indicat, agreuja l’exclusió d’amplis sectors socials.

José Luis González, de la PAH, ha recordat els moviments que durant anys han batallat pel dret a l’habitatge i ha destacat el compromís sostingut de col·lectius com les federacions d’associacions de veïns. Ha remarcat que la vaga general se sosté sobre una trajectòria llarga de protestes i organització veïnal.

També des del Sindicat de Llogateres, Irene Calvé ha instat a parar ‘tot’ en una vaga general que ha qualificat de ‘combativa’. Ha remarcat que ‘no és ni una performance ni una manifestació’, sinó una aturada real que ha d’afectar la producció, el consum i l’activitat quotidiana.

Finalment, Inma Milán, coordinadora d’Obrera Sindical, ha afirmat que ‘s’ompliran els carrers de cada comarca i cada poble’, convençuda de l’abast territorial de la convocatòria. ‘Només lluitant tenim futur’, ha proclamat, remarcant que la participació massiva serà clau perquè les reivindicacions sobre vivenda, salaris i servicis públics arriben als centres de decisió política i econòmica.

Últimes notícies

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.