Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Ejemplo de shortcode con estilo
Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Més de 300 persones han visitat este dissabte el taller de Renfe a València, en una jornada de portes obertes pel Dia del Tren, que se celebra cada 28 d’octubre. La visita ha permés conéixer els treballs de manteniment ferroviari a la base de Font de Sant Lluís.

Segons Renfe, més de 2.400 persones han recorregut les nou bases de manteniment obertes al públic en tot Espanya. Les places disponibles s’han cobert durant el període d’inscripció, en una jornada amb una gran acollida.

Les visites s’han repartit en diferents torns al llarg del matí. Així, els assistents han pogut recórrer els tallers i conéixer els processos de revisió i reparació dels trens.

La iniciativa també ha mostrat algunes de les tecnologies que Renfe incorpora per a modernitzar el manteniment ferroviari. L’objectiu ha sigut acostar a la ciutadania la faena diària dels professionals de Renfe Ingeniería y Mantenimiento.

Quina faena es fa al taller de València

La base de Font de Sant Lluís manté trens de Rodalia i Mitjana Distància de la Comunitat Valenciana i regions limítrofes. També s’hi treballa amb locomotores de Llarga Distància i material auxiliar per a assistir trens fora dels tallers.

Esta assistència es presta en estacions i en la via, mitjançant la Brigada de Socorro. Les tasques de manteniment busquen que els trens circulen amb fiabilitat, seguretat i confort.

El taller ocupa 105.000 metres quadrats i té quatre grans zones de treball connectades entre si. En estes instal·lacions se substituïxen i reparen motors, eixos, pantògrafs i compressors, a més d’altres components dels trens.

La plantilla de la base de manteniment de València està formada per 160 persones. El còmput inclou també el taller de manteniment i reparació de Buñol.

L’equip combina personal d’enginyeria amb muntadors-ajustadors, electricistes-electrònics i soldadors. A més, hi ha personal indirecte dedicat a supervisió, administració, compres i recursos humans.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.