16.9 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

La Diputació reserva 850.000 euros per a la reactivació este 2021 dels esdeveniments esportius a la província

 

La Diputació de Castelló confirma la seua aposta per la celebració de grans esdeveniments esportius com a pilar de la recuperació socioeconòmica de la província. És per això que la institució destinarà un pressupost de 850.000 euros per a fer possible la realització d’activitats esportives de gran format al llarg d’este any 2021, ha explicat la diputada d’Esports, Tania Baños.

Baños ha anunciat que «no cal esperar més» i que «des d’este mateix dissabte ja es poden sol·licitar les subvencions per la via habitual». El procediment de concessió serà en règim de concurrència competitiva «perquè amb esta Diputació tots tenen les mateixes oportunitats».

Respecte a l’any passat, la nova convocatòria ve carregada de novetats. La primera d’elles és l’augment de la partida pressupostària des dels 625.000 euros fins als 850.000 reservats en els comptes de 2021. «L’any 2021 serà l’any de la reactivació de l’esport i no volem deixar passar el tren de protagonitzar les millors competicions esportives d’Espanya a la nostra província». Baños vincula la celebració d’estes competicions al creixement econòmic, «ja que són un pol d’atracció de turistes i d’inversions».

El segon dels canvis introduïts enguany contempla l’ampliació del nombre d’esdeveniments que poden optar a les subvencions. «Si fins ara només podien fer-ho aquells englobats dintre d’un circuit esportiu, a partir d’ara també ho podran fer totes les competicions que s’organitzen de manera independent».

Un mes per a sol.licitar-les

El termini de presentació de les sol·licituds s’allargà un mes a contar des de demà diumenge. La diputada d’Esports ha detallat que, tal com consta a les bases, es valoraran criteris com la repercussió de l’esdeveniment, l’impacte econòmic de la cita o el nivell esportiu.

«Anime a tots els clubs esportius de la província a què enguany recuperen les seues proves tradicionals i a què presenten els seus projectes a la Diputació per a sumar-nos en l’organització. Vos escoltarem»..

L’equip de govern amb l’esport base

La diputada Tania Baños ha impulsat esta legislatura un canvi en les prioritats en el si de l’àrea provincial d’Esports que han passat «per ampliar i consolidar el nostre suport als equips d’esport base». Si parlem de xifres concretes, estes s’han quintuplicat en tan sols dos anys en passar dels 100.000 euros a 500.000 en 2021. «La generalització de la pràctica de l’esport en xiquets i adolescents és una prioritat per a este equip de govern progressista».

 

Últimes notícies

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.

Sanjuan acusa a Catalá de convertir l’Ajuntament de València en un ‘fons voltor’

Borja Sanjuan ha acusat a María José Catalá de transformar el Consistori en un 'fons voltor' després d'una permuta amb una promotora. L'operació ha deixat sense el seu pis reservat a 39 famílies jóvens de Patraix.

El Museu de Belles Arts de València adquirix dos retrats dels segles XVI i XIX

El MuBAV reforça les seues col·leccions amb dos retrats femenins de Jacopo Zucchi i Federico de Madrazo per 47.197,90 euros. Les obres amplien el recorregut del XVI al XIX.

La Fe, primer hospital a Espanya que aconseguix mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación

La Fe s'ha convertit en el primer centre espanyol a realitzar mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación, una tècnica que reforça l'eficàcia, la seguretat i l'eficiència del tractament. La fita impulsa assajos clínics i el desenrotllament de nous dispositius.

La impressió 3D impulsa la competitivitat en els productes plàstics amb motles personalitzats

La impressió 3D permet validar peces i motles abans d'invertir en ferramentes definitives, retallant costos i temps. AIMPLAS i InnDIH fan costat a les pimes amb simulació, plastrónica i automatització per a accelerar la seua digitalització.

Domingo estable a Castelló: cels buidats, mínimes en descens i vent a l’alba

La Comunitat Valenciana tindrà temps estable i sec, amb començar el dia més fred. En el nord de Castelló s'esperen ratxes molt fortes de nord-oest a primeres hores.

Gerard Moreno celebra una victòria molt important del Vila-real en el RCDE Stadium

El davanter ha subratllat que el triomf per 0-2 davant l'Espanyol és molt important pel rival i pel camp. El seu gol abans del descans ha encarrilat el partit.

Dos urpades del Vila-real desmunten a l’Espanyol (0-2)

El Vila-real va véncer en el RCDE Stadium amb gols de Gerard Moreno i Moleiro en 14 minuts clau. L'Espanyol va dominar per trams, però va mancar de pegada.