Anuncios

L’OMS diu que el vincul entre la vacuna d’AstraZeneca i els trombes «no està confirmat»

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha assegurat que la relació causal entre la vacuna d’AstraZeneca i les trombosis és «plausible, però no està confirmada». Així s’ha expressat en un comunicat després de revisar la informació aportada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les sigles en anglés) i el regulador britànic. Si bé l’EMA considera que els casos estan «fortament associats» al vaccí britànic i els catalogarà com a «efectes secundaris infreqüents», l’OMS ha matisat poc després que el vincle no és segur.

 

 

L’organització ha demanat que es facen estudis «especialitzats» per entendre el «nexe potencial» entre el vaccí i les trombosis amb baixos nivells de plaquetes. «Els casos que s’estan avaluant són molt rars, amb un nombre baix entre els gairebé 200 milions d’individus que han rebut la vacuna AstraZeneca a tot el món», ha afegit l’OMS en un comunicat.

Anuncios

 

La posició que defensa l’Agència Europea del Medicament

L’EMA, per les seues sigles en   anglés) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser «un efecte secundari infreqüent» de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre una seixantena de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el vaccí britànic. Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Així mateix, este dimecres, l’EMA ha actualitzat el nombre de casos detectats. Fins al 4 d’abril es van registrar 222 trombosis amb trombocitopènia entre els 34 milions de vacunats a Europa. En concret, 169 casos de trombosi sinusal venosa cerebral (CVST) i 53 de trombosi venosa esplàncnica. En este sentit, l’organisme europeu estableix que el risc de patir esta reacció és d’1 cas per cada 100.000 habitants vacunats amb AstraZeneca.

D’altra banda, segons ha anunciat en un comunicat el Comité conjunt de vacunació i immunització del Regne Unit, a partir d’ara es recomanarà, en la mesura de les possibilitats, oferir vacunes alternatives a la d’AstraZeneca als menors de 30 anys, després que s’haja detectat un possible vincle entre esta i inusuals casos de trombosi en adults joves.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.
Anuncios