La Guàrdia Civil ha detingut en Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a un xic de 34 anys per presumptament assestar una ganivetada per l’esquena a un empleat per a robar-li els 27.000 euros que portava en una caixa per a pagar les nòmines de la plantilla d’una empresa de sabates.
L’arrestat, que es trobava en presó provisional per un altre robatori amb violència comés enguany en un supermercat, està acusat dels delictes de robatori amb violència i intimidació i lesions greus, informa l’institut armat en un comunicat. Esta investigació va arrancar quan la víctima va presentar una denúncia en la caserna de Novelda, en la que va relatar que anava caminant al migdia cap a la seu de l’empresa amb una caixa en la que portava els diners per a pagar els salaris.
Segons la seua versió, una persona es va abalançar per la seua esquena amb un ganivet de cuina, li va apunyalar a l’altura del muscle, a escassos centímetres del cor, i li va robar la caixa amb els diners. Un testimoni va avisar immediatament als servicis d’emergències, i la víctima va ser traslladada a un hospital.
El detingut podria conéixer el recorregut que feia la víctima
Finalment, després de prendre declaració a este home i testimonis, la Guàrdia Civil va conseguir identificar a l’agressor, encara que va ser difícil perquè anava encaputxat. Gràcies a les investigacions s’ha sabut que té antecedents per fets pareguts.
La investigació també va traure a la llum que el trasllat de diners pels empleats entre diferents empreses del mateix amo era una pràctica que es portava fent durant més de 30 anys, pel que l’atacant podria haver conegut esta dada per a fer el robatori. En conclusió, l’operació ‘Moncal 2’ s’ha saldat amb la detenció d’este delinqüent que estava ingressat a la presó provisional en un centre d’Alacant.