Així és el primer test clínic per a detectar Flurona que es distribueix a Espanya

En plena sisena ona de contagis per COVID 19, un nou terme està guanyant protagonisme, Flurona, o cosa que és el mateix, quan el pacient pateix COVID 19 i grip al mateix temps. Una casuística de la qual es té constància des de fa mesos, però a la qual ara se li ha donat nom.

Laboratoris Rhogen, especialitzats en l’àmbit diagnòstic i clínic, ha sigut la primera companyia a introduir a Espanya l’únic test d’origen europeu capaç de detectar amb precisió totes dos patologies. Una prova que ja s’està utilitzant en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, capaç de detectar amb precisió si el pacient està cursant les dos malalties al mateix temps o només una d’elles, així com de quina patologia concreta es tracta.

En concret, BIOSYNEX BLEGUE COVID-FLU A/B detecta en 10 minuts i amb una fiabilitat del 100% si la mostra pertany a una persona amb COVID 19, Grip (en les seues variables A o B) o Flurona. Aquesta prova clínica, d’ús exclusiu per professionals sanitaris, requereix la presa de mostres d’hisops nasofaringis, de la mateixa forma que els test d’autodiagnòstic.

Amb el resultat obtingut, el metge encarregat d’examinar al pacient podrà prendre les mesures terapèutiques o d’aïllament el més ràpid possible, segons siga necessari.

“L’impacte de la variant Ómicron i l’arribada de la temporada de grip està possibilitant que vegem més casos de “flurona” en les últimes setmanes, encara que ja s’havien descrit casos d’aquest tipus quasi des de l’inici de la pandèmia.

El nostre test, que ja està sent utilitzats en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, pot identificar sense cap mena de dubtes aquesta confluència de tots dos virus en un mateix pacient, o distingir també amb total precisió si es tracta únicament d’un d’ells i com dels dos és, Covid o Grip A i B” explica Mariano Alonso, director dels Laboratoris Rhogen, i afig que: “el resultat d’aquesta prova permet al metge prendre com més prompte millor les mesures terapèutiques adequades a cada situació partint d’una informació totalment fiable i en només 10 minuts”

Aquest test està desenvolupat pel laboratori suís Biosynex, partner de Rhogen en la Península Ibèrica, i està fabricat a Europa. Compta amb el Marcatge CE (Conformitat Europea) i la seua qualitat està validada a Suïssa amb estudis que avalen una sensibilitat del 97,5%, una especificitat del 100% i una exactitud en el diagnòstic del 99,7%.

 

Sobre Laboratoris Rhogen

 

Laboratoris Rhogen és una empresa espanyola especialitzada en l’àmbit diagnòstic formada per professionals amb més de 25 anys d’experiència en el sector. Juntament amb el seu partner suís Biosynex, de qui és distribuïdor en exclusiva en la Península Ibèrica, lideren el sector de test de diagnòstic a Espanya, tant d’ús clínic com de venda en farmàcies.

El seu porfolio de proves diagnòstiques relacionades amb el COVID-19 inclou més d’una desena de referències, entre les quals es troben: PCR, PCR COVID-Grip d’ús clínic o test d’antígens, de venda en farmàcies. Tots ells estan fabricats a Europa i compten amb el Marcatge CE (Conformitat Europea).

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.