15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Puig anuncia que el dijous es reuniran per a estudiar si la setmana que ve s’adopten noves mesures

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dijous es mantindrà una reunió per a analitzar la situació epidemiològica del territori valencià i determinar si és necessari adoptar la setmana que ve noves mesures contra la propagació del coronavirus.

 

Sobre este tema, després de visitar les obres d’ampliació de l’Hospital Clínic de València, ha aclarit que la voluntat del Consell és no aplicar més restriccions però, ha advertit, «si és necessari es prendrà alguna nova mesura la setmana que ve».

 

A demés, ha explicat que la consellera de Sanitat, Ana Barceló, reclamarà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de demà que «es reduïsca la mobilitat entre regions i es garantisca el tancament perimetral del territori valencià».

 

S’analitzarà l’evolució

Per part seua, el dijous s’analitzarà l’evolució des d’una «posició serena, tranquil·la i prudent» i sobre este tema ha aclarit que no existix «cap indicador que siga el definitiu» per a decidir noves restriccions sinó que «cal tindre una visió global i sobretot es tindrà en compte l‘estrés sanitari».

 

En qualsevol cas, ha reiterat que si la població complix la mesures actuals, respectar el tancament perimetral fins al 15 de gener, excepte les «finestres» entre el 23 i el 26 i el 31 i el 1, i les restriccions en aforaments i limitació horari nocturn i la resta de mesures de seguretat, «no farà falta prendre noves».

 

De la mateixa manera, ha augurat que l’impacte d’una possible nova ona al gener serà «molt de menor» si la societat assumix que este Nadal «serà diferent» i respecta les mesures de prevenció, però «si no s’actua en conseqüència serà molt major» la repercussió, ha alertat.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.