L’alumnat de menjador escolar que haja de ser confinat tindrà un servici de menjar per a emportar

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha organitzat, junt amb les empreses que presten el servici de menjador escolar, un nou servici de menú per a emportar destinat a l’alumnat usuari del menjador escolar durant els dies que haja d’estar confinat en casa per motius del Covid-19.

 

Les famílies de l’alumnat en situació de confinament podran recollir al centre educatiu el dinar per als seus fills a partir de l’1 de desembre sense cap recàrrec sobre el preu establit o sobre la beca menjador. Igual que els plats que se servixen al menjador escolar, en el cas que l’alumnat presente alguna al·lèrgia o intolerància alimentària, rebrà el menú per a emportar adientment elaborat i identificat.

 

El conseller Vicent Marzà destaca que «amb esta iniciativa fem un pas més en l’atenció integral a l’alumnat, ja que no només garantim l’assistència educativa a distància durant els dies de quarantena, sinó que també assegurem a les famílies usuàries del menjador escolar la possibilitat d’endur-se el dinar a casa», i ha afegit: «Agraïm la col·laboració dels equips directius dels centres educatius i de les empreses de menjador per a posar en marxa este programa, i tot l’esforç exemplar que estan fent les comunitats educatives en este marc de pandèmia».

 

Es repartiran els menús seguint un protocol adequat

Per a activar este servici, el primer dia de confinament del fill, la família haurà d’informar el centre educatiu si desitja o no que se li facilite el menú per a emportar. Les famílies, o aquelles persones en les que deleguen, hauran d’arreplegar en el centre el menú tenint en compte una sèrie de mesures de prevenció i recomanacions bàsiques com garantir la distància de seguretat i les mesures de protecció adequades en el moment del lliurament del menú.

 

S’aconsella també a les famílies que preferentment no conserven els menjars per a consumir en dies posteriors, de la mateixa manera que no han de congelar-lo ni tampoc guardar-ne els sobrants. També es recomana llavar-se les mans abans de procedir a l’obertura de l’envàs alimentari i, una volta retirat el menjar, es recorda que l’envàs ha de dipositar-se al contenidor de reciclatge adequat.

 

El menú per a endur consta de primer i segon plat, i postres, i se servix en envasos d’un sol ús. El repartiment dels menús, i l’horari en què es durà a terme, l’organitzarà cada centre educatiu en coordinació amb l’empresa que presta el servici de menjador.

Últimes notícies

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.

La Mesa d’Educació no aconseguix frenar la vaga docent del 31 de març després de dos hores de negociació

La Conselleria d'Educació i els sindicats tanquen sense acord una reunió de més de dos hores i mantenen la vaga educativa del 31 de març a l'espera d'una nova Mesa el 16 d'abril.

Hugo Duro es veu capaç de superar el seu rècord de 13 gols amb el València

Hugo Duro, màxim golejador del València esta temporada, confia a superar el seu rècord de 13 gols i subratlla el paper de l'equip i de Mestalla en el seu millor moment com a davanter.