Un estudi apunta que la immunitat al coronavirus dura com a mínim 8 mesos

 

Huit mesos després de la infecció per SARS-CoV-2, el virus que provoca la Covid-19, la majoria de les persones que s’han recuperat encara tenen prou cèl·lules immunes per a previndre la malaltia, segons un estudi d’investigadors de La Jolla Institute for Immunology (Estats Units).

 

La recerca, que encara no han revisat altres científics ni s’ha publicat en cap revista científica, és fins ara l’estudi més complet i de llarg abast sobre la memòria immune al coronavirus. A demés, apunta que la durada d’estes cèl·lules podria durar fins i tot anys, perquè els supervivents d’un coronavirus anterior, la SARS, encara tenen prou cèl·lules immunes 17 anys després de recuperar-se.

 

Es van investigar 185 casos de Covid-19

La comprensió de la memòria immunològica del SARS-CoV-2 és fonamental per a millorar les proves diagnòstiques i els vaccins, i per avaluar el curs de la pandèmia. Els investigadors van analitzar alguns compartiments de la memòria immune en 185 casos de Covid-19, incloent 41 casos 6 mesos després de la infecció i el pic d’anticossos IgG i de les cèl·lules B va ser relativament estable.

 

Els humans produixen anticossos específics, cèl·lules T CD4+ i cèl·lules T CD8+ en resposta a la infecció. En estudis d’alguns pacients aguts i convalescents s’ha observat que la resposta de les cèl·lules T s’associa amb una millora de la malaltia, el que fa pensar que la resposta de les cèl·lules T CD4+ i CD8+ específiques del SARS-CoV-2 són importants per a controlar i resoldre la infecció primària.

 

Esta immunitat s’ha associat amb la falta de control de la infecció primària per SARS-CoV-2 i un alt risc de Covid-19 mortal. Els anticossos neutralitzants generalment no s’han correlacionat amb una millora de la malaltia, el que també es va observar en la síndrome respiratòria de l’Orient Mitjà (MERS), que causa la infecció del coronavirus humà MERS-CoV.

 

Tot i que la immunitat contra els virus només es pot conseguir amb anticossos neutralitzants d’alt nivell, la protecció contra la malaltia es pot assolir a través d’altres escenaris de memòria immunològica adaptativa. Els investigadors destaquen que els possibles mecanismes de protecció immunològica poden variar en funció de la cinètica de les respostes de la memòria immunològica i la infecció.

 

Per exemple, l’hepatitis clínica després de la infecció pel virus de l’hepatitis B (VHB) es preveu amb la memòria immunològica que activa el vaccí, fins i tot quan no hi ha anticossos circulants, a causa del curs relativament lent de la malaltia del VHB. L’estudi va analitzar 185 persones amb COVID-19, 43% homes i 57% dones, que representaven un rang de casos asimptomàtics, lleus, moderats i greus de la malaltia, i es van atendre en diferents centres sanitaris dels Estats Units. La majoria tenia un cas lleu, que no requeria hospitalització.

Últimes notícies

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.

La jutgessa que investiga la DANA a Torrent reclama detalls del rescat dels dos menors morts

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha demanat als Bombers i a la Guàrdia Civil tota la informació sobre el rescat dels cossos sense vida de dos menors a Torrent.

Acte vandàlic al Pont de les Flors en plena renovació de les jardineres

Un acte vandàlic ha danyat 34 jardineres del Pont de les Flors de València, en ple procés de renovació integral finançat per l'Ajuntament. El consistori ha advertit que el sabotatge pot retardar el calendari dels treballs previstos fins a principis d'octubre.