19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La clau per a acabar amb el coronavirus: «Si ho fem, no hi haurà una altra onada de coronavirus»

 

Mentres Espanya està pujada en la segona ona de coronavirus, els experts ja posen l’objectiu a evitar una tercera. Se suposava que amb l’aprés en l’inici de la pandèmia, esta segona onada havia de ser molt menys virulenta, però les últimes informacions han posat en evidència que som el producte d’una desescalada ràpida i ara estem pagant les conseqüències.

 

És de vital importància conseguir frenar la propagació del virus, sobretot tenint en compte les dates pròximes a les que estem. Encara el fred no ha arribat amb ganes al país, però queden molts mesos per davant i al mig les festes nadalenques. Alguns experts en la matèria assenyalen la importància de desescalar de manera gradual si no volem que en gener les reunions familiars sigein l’avantsala de nous contagis i amb això comence la tercera onada.

 

Per això l’anunci d’una vacuna eficaç contra la Covid-19 suposa una de les grans esperances a les que aferrar-se. És evident que això dotaria a la població de l’escut contra el virus i podríem estar molt prop de tornar a la normalitat. Per a parlar sobre la importància de donar amb la vacuna, el programa radiofònic ‘Trece al día’ de la COPE, ha comptat amb Pablo Tebes, investigador cap de virologia i malalties infeccioses en la Universitat de Pennsilvània.

 

Una vacuna contra el coronavirus és essencial per a evitar la tercera onada

La conscienciació en les mesures de seguretat com mantindre la distància i l’ús de mascaretes ja estan més que assimilades per la població. Però amb una vacuna contra el coronavirus podríem per fi prescindir d’elles i estar molt més protegits. Es tracta d’una carrera de fons entre diferents països i cada dia sorgixen noves informacions sobre l’avanç dels científics.

 

«És una vacuna complicada de fer, però si les coses van bé, crec que es podria vacunar a una proporció significativa de la població, la qüestió és com fer-ho de manera eficient i segura» ha explicat Tebes, assenyalant que el principal problema és com mantindre la vacuna a menys 80 graus. Una volta resolt, estaríem molt prop de posar fi a la pandèmia.

 

L’assaig fet per Pfizer ha omplit d’esperances a tota la població científica. La seua alta efectivitat representa un gran avanç i fiabilitat per a combatre el virus. «Una efectivitat del 90% seria una vacuna remarcable entre les millors vacunes infantils» ha recalcat. L’investigador també ha donat la clau per a evitar una tercera onada.

 

«La vacuna pot ajudar perquè pot fer que hi haja menys gent susceptible a la infecció i per descomptat ajudarà al fet que l’epidèmia desaparega més ràpidament, si el 90% de la població es vacuna i es convertix en immune, és poc probable que torne a haver una altra onada de coronavirus» ha afirmat Pablo Tebes.

 

La dificultat de vacunar a la població

Encara que la vacuna suposaria una de les millors armes per a posar fi a la pandèmia, els experts assenyalen que no hi haurà dosis suficients per a tots. Tenint en compte que la desenvolupada per Pfizer requerix dos dosis, això significaria un augment molt gran en la fabricació de vacunes.

 

D’esta manera, ja es comença a anunciar que els primers a rebre les dosis serà la població de més risc, sent els majors de 65 i personal sanitari els primers de la llista. La repercussió mundial que ha tingut l’assaig de Pfizer ha estat brutal i molts països ja han començat a sol·licitar les seues dosis.

 

Salvador Illa va anunciar que vint milions de dosis estarien disponibles a la fi de 2020 i principis de 2021 destinades a vacunar a deu milions de persones. No obstant això, per a comptar amb un major nombre de persones vacunades, encara haurà de passar molt de temps. De fet, des de Pfizer ja s’ha anunciat que la vacuna no estarà disponible per a tota la població fins a finals de l’any 2021.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.