Els metges d’Espanya avisen en plena segona onada d’un altre problema de salut pública

 

La crisi del coronavirus ha fet que ens oblidem d’altres problemes greus de salut pública. Tots els esforços s’han centrat en la pandèmia i s’han deixat de banda altres qüestions, que també són molt prioritàries.

 

Per esta raó, els metges espanyols han volgut recordar un altre «greu problema de salut pública» que patix la nostra societat i el planeta sencer, com és el cas del canvi climàtic.

 

Els metges adverteixen d’un altre gran problema de salut

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges d’Espanya (CGCOM) ha emès un text en què ha posat èmfasi en el compromís de la professió mèdica de treballar amb les administracions per adoptar polítiques sobre el clima i conscienciar la població.

 

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional contra el Canvi Climàtic el passat 24 d’octubre, l’organització ha publicat esta declaració, en la que també fa una crida a la comunitat internacional.

 

«Els metges, les seues organitzacions professionals i tot el sector de la salut s’han de comprometre en la lluita contra el canvi climàtic i introduir nous valors i una dimensió ètica per afrontar el problema. Sol·licitem a les autoritats acadèmiques que s’establisquen en els programes educatius formació específica en salut mediambiental», recollia el text.

 

 

Reivindicació del Col·legi de Metges d’Espanya 

Esta reivindicació de Col·legi Oficial de Metges d’Espanya es fa encara més fonamental en un context de pandèmia com l’actual. 

 

D’una banda, cal recordar el gran impacte en el medi ambient que està tenint el coronavirus. Des dels residus generats per l’ús de mascaretes i altres materials de protecció, fins a la producció de medicaments. 

 

«L’activitat mèdica produïx cada dia milions de residus de plàstic i el mateix passa amb la contaminació dels aerosols i medicaments inhalats, compostos d’elements molt tòxics», reconeixia el president de Col·legi de Metges de Girona, Pedro Cabrera.

 

En segon lloc, cal destacar que este missatge és especialment important en un moment en què la població està més conscienciada amb la gravetat de les malalties víriques, com la febre de Nil en Andalusia.

 

 «També hi ha estudis que demostren que els pacients crònics, cardíacs i pulmonars tenen pics de mortalitat amb les onades de calor. Per este motiu, els col·legis de metges tenim l’obligació de promoure actes per conscienciar este problema a la ciutadania», ha assegurat  també Pedro Cabrera.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.