6.8 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El Papa Francesc es mostra a favor d’aprovar lleis que reconeguen el matrimoni entre parelles homosexuals

 

El Papa Francesc es mostra a favor d’aprovar lleis que reconeguen el matrimoni entre parelles homosexuals. Ho ha dit en el documental ‘Francesco’, dirigit pel rus Evgeny Afineevsky i que s’ha estrenat este dimecres en el Festival de Cinema de Roma. Durant el transcurs de l’entrevista, el pontífex reflexiona sobre esta classe d’unions i diu el següent: «El que hem de fer és una llei de convivència civil. Tenen dret a estar coberts legalment», exposa el Papa Francesc: «Jo vaig defensar això».

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

 

Tal com recull La Razón, el Papa no es referix en cap moment a estos enllaços com «matrimoni». Tot i això, l’any 2010 l’arquebisbe de Buenos Aires es va posicionar en contra de la legalització del «matrimoni» homosexual. D’altra banda, fa una crida amb l’objectiu de què l’església acompanye al col·lectiu LGTBI+: «Les persones homosexuals tenen dret a estar en família, són fills de Déu, tenen dret a una família. No es pot fer fora de la família a ningú, ni fer la vida impossible per això».  

 

A banda del Papa Francesc, el documental recull el testimoni d’una parella homosexual d’italians que es van animar a portar els seus xiquets a la parròquia després de parlar amb el pontífex.

 

Primera volta que el Vaticà es mostra a favor

En este sentit, fa poc menys d’un any la Santa Seu defensava que «no existix cap classe d’obertura a les unions entre persones del mateix sexe». El secretari de la Congregació per la Doctrina de la Fe, Giacomo Morandi, va aclarir la postura del Vaticà sobre les unions entre persones del mateix sexe després de la publicació de l’últim estudi de la Pontifícia Comissió Bíblica preguntant-se: «Qui és l’home?».

 

Segons indica el citat mitjà, Morandi va indicar que «la institució del matrimoni, constituïda per la relació estable entre marit i muller, es presenta constantment com evident i normativa en tota la tradició bíblica. No hi ha exemples ‘d’unió’ legalment reconeguda entre persones del mateix sexe». D’esta forma, esta és la primera volta que el Vaticà es mostra a favor dels matrimonis homosexuals.

Últimes notícies

El 78.477, primer quart premi, repartix 600.000 euros a Alaquàs, Mislata i València

El primer quart premi del sorteig ha deixat una sèrie en cada localitat. Cada administració ha venut deu dècims premiats amb 60.000 euros.

El 78477, quart premi de la Loteria de Nadal, deixa 200.000 euros a la Comunitat Valenciana

El número ha sigut premiat amb 20.000 euros al dècim en el Sorteig Extraordinari de Nadal celebrat este 22 de desembre

Fruites, flors, xocolate, oli, bolets i tòfones: regals gurmet per a Nadal

Els regals gurmet guanyen terreny per Nadal amb cistelles de fruites, tòfones, AOVE de collita primerenca, flors preservades i desdejunis a domicili. Són detalls elegants, compartibles i lleugers enfront de taules copioses.

El 70048, segon premi de la Loteria de Nadal, reparteix fortuna a Madrid

El número ha eixit premiat a les 09.21 hores amb 125.000 euros al dècim en el Sorteig de Nadal

Un guàrdia civil ha rescatat a un bebé tancat en un cotxe en l’aparcament del centre comercial Bonaire

Un guàrdia civil ha trencat una finestreta per a obrir un cotxe i rescatar a un bebé d'1 any en l'aparcament del centre comercial Bonaire. El menor va eixir il·lés.

La Comunitat Valenciana juga 425 milions en la Loteria de Nadal, un 0,67% menys que en 2024

La Comunitat Valenciana participa amb 425.409.780 euros en el sorteig, un 0,67% menys que en 2024. El gasto mitjà per habitant se situa en 78,41 euros.

Fred i gelades a l’interior obrin una setmana sense pluges en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca amb ambient fred, gelades a l'interior i cels buidats que s'ennuvolen al final del dia. El dimarts augmenta la nuvolositat i puja la cota de neu.

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.