La Guàrdia Civil deté a quatre persones per fer-se passar per víctimes de la DANA

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal que, aprofitant els estralls causats pel temporal de la DANA de l’any passat 2019, va intentar d’estafar 250.000 euros al Consorci de Compensació d’Assegurances, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

Els fets es remunten a setembre de 2019, quan un temporal de pluges torrencials conegut com a DANA o gota freda va portar com a conseqüència greus danys personals i materials, que es van concentrar, en la seua majoria, en localitats de la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Les víctimes de la DANA van reclamar a les seues companyies asseguradores indemnitzacions per a pal·liar les conseqüències del temporal. Les indemnitzacions van ser a càrrec del Consorci de Compensació d’Assegurances, una entitat pública empresarial dependent de l’Administració Central.

 

A finals de setembre de 2019, va arribar al consorci una reclamació d’una indemnització per valor de 250.000 euros, en favor d’una empresa alacantina. Al·legaven que havien perdut 200.000 quilograms de mercaderia, entre llimes i creïlles, 3.000 caixes de fusta i un miler de palets, que es trobaven emmagatzemats dins d’una nau.

 

Mai ha existit eixa activitat

El consorci va estimar que la indemnització sol·licitada no era conforme als danys al·legats i els va valorar 160.000 euros. Dels que, els perjudicats van sol·licitar un avançament de 100.000 euros per a poder fer front a la precària situació en la que, presumptament, havia quedat l’empresa.

 

Una volta tramitat l’expedient indemnitzatori i abonat el total de la indemnització, durant un expedient de revisió dut a terme davant d’algunes incongruències detectades en la documentació aportada, el Consorci va sospitar que podia tractar-se d’una estafa. En juliol d’este any 2020, el Consorci va formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil.

 

De l’estudi de la documentació dut a terme pels agents es va concloure la inexistència de la producció hortofructícola, de les caixes, ni dels palets que suposadament s’haurien danyat. Els presumptes perjudicats havien falsificat pressupostos, factures i albarans, i havien emprat matrícules que també eren de l’empresa per a fingir els intercanvis de la mercaderia, que va poder constatar-se que realment mai va existir.

Els investigadors han seguit el rastre dels diners i han comprovat que la indemnització percebuda havia sigut repartida de manera equitativa entre els cinc autors. La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones i ha investigat a una altra més. Els detinguts són tres hòmens d’entre 22 i 60 anys i una dona de 58. La quinta persona que ha sigut investigada és una dona de 44. 

 

Se’ls imputa un delicte d’estafa, un delicte de falsedat documental i un delicte de pertinença a organització criminal. Alguns dels autors compten amb antecedents per fets pareguts, tenen en l’actualitat causes pendents per eixos fets. Els presumptes autors han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.