17.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

L’OMS es mostra optimista amb la vacuna: «A partir de desembre del 2020, fins a principis del 2021»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) s’està mostrant molt positiva i esperançada amb l’evolució de les diferents vacunes del Covid-19 que es troben en la seua última fase d’assajos clínics. «És molt encoratjador vore el progrés en els assajos clínics que s’està duent a terme en tot el món», va expressar este dilluns en roda de premsa la doctora Soumya Swaminathan, directora general adjunta de programes de l’OMS.

 

La comercialització de la vacuna, molt pròxim

Swaminathan també ha volgut parlar de la possible comercialització de la vacuna, que ha assegurat que podria eixir al mercat per a presentar-la als reguladors «a partir de desembre de 2020, fins a principis de 2021». Tot i això, la comercialització de la vacuna podria no ser un fet fins a finals del primer trimestre perquè els reguladors han d’examinar totes les dades dels assajos per a verificar que tot és correcte. «Això seran moltes dades, i també per a l’OMS», ha assegurat.

 

A demés, Swaminathan ha revelat que hi ha fins a 40 candidates a vacuna que es troben en diferents fases dels assajos clínics: «Ara tenim al voltant de 40 candidates a vacunes en alguna etapa dels assajos clínics, i 10 d’elles estan en els assajos de fase 3, que són els assajos clínics d’etapa tardana, que ens informaran sobre l’eficàcia i la seguretat».

 

Entre eixos últims, que són els que estarien en una fase més avançada, es troben les vacunes de les companyies AstraZeneca, Johnson & Johnson, Pfizer o Moderna. Tot i això, Johnson & Johnson ja va comunicar este dimarts que ha hagut de suspendre temporalment els seus assajos en aparéixer en un dels seus voluntaris una «malaltia inexplicable», el que fa frenar les previsions optimistes que tenia la companyia, que probablement vorà ajornat la publicació de la vacuna a causa d’este contratemps.

 

D’altra banda, la cap d’accés a medicaments, Mariângela Simao, ha assenyalat que qualsevol dels projectes que haja superat la fase 2 serà tinguda en compte i analitzada per l’OMS: «Esperarem que això ajude a avançar el procés per a analitzar l’eficàcia i també per a anticipar la capacitat de producció», ha conclòs.

Últimes notícies

L’Espanyol mesura la seua solidesa en el RCDE davant un Vila-real tocat pel Pafos

L'Espanyol rep al Vila-real després de caure en Mendizorroza i s'aferra a la seua fortalesa a casa. El conjunt groc arriba ferit per la seua derrota davant el Pafos en la Champions.

Canet declara persones no grates a Mazón i Camarero i exigix eleccions autonòmiques

El ple de Canet d'en Berenguer ha reprovat a Carlos Mazón i Susana Camarero per la seua actuació durant la DANA i ha demanat convocar eleccions autonòmiques. Rebutgen una esmena de Vox i reclamen transparència i revisió de protocols.

Mascarell (PSPV) reclama eleccions i rebutja que el futur valencià es decidisca a Madrid

El PSPV ha reclamat convocar eleccions i ha llançat una campanya per a 'retornar la veu al poble'. Mascarell ha denunciat que el futur valencià no pot decidir-se a Madrid.

Mathew Ryan, convocat amb Austràlia, arribarà just per al derbi a Mestalla

El porter del Llevant ha sigut citat per a dos amistosos amb Austràlia als Estats Units i a penes tindrà temps per a preparar el derbi davant el València. Malgrat la petició del club, el partit del 21 es manté el divendres a les 21 hores.

Arón Canet bat el rècord i lidera la primera lliure de Moto2 a Portimão

El valencià va firmar un 1.41.460 a Portimão i va millorar el topall de 2024 de Manuel González (1.41.514). Dixon i Agius li van seguir; Moreira 5é i González 8é.

La volta de Fornals, principal novetat en una llista amb Grimaldo i Ferran

Fornals torna quasi quatre anys després en la convocatòria de De la Font per als últims partits rumb al Mundial 2026, davant Geòrgia i Turquia. Repetixen Grimaldo i Ferran i tornen de lesió Lamine Yamal, Huijsen, Fabián Ruiz i Fermín López.

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa va reordenar la sessió de l'11 de novembre i va situar a Mazón com primer polític a declarar davant la comissió de la DANA. El Govern central ha declinat acudir.

Avís taronja este dissabte a l’interior nord de Castelló per ratxes de 100 km/h

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h. També hi haurà avisos grocs a l'interior sud de Castelló, l'interior d'Alacant i el litoral nord, a més de fenòmens costaners.