Els pediatres valencians afirmen que el control de la pandèmia és inabordable

 

Els pediatres valencians denuncien que l’inici de curs escolar està «desbordant les previsions» i el control de la pandèmia de coronavirus «resulta inabordable amb el personal disponible», pel que demanen a la Conselleria de Sanitat que estudie urgentment diferents mesures que eviten «el col·lapse».

 

Per a «poder alleujar» l’actual situació, els pediatres reclamen a la Conselleria, en un escrit al que ha tingut accés EFE, que reforce l’Atenció Primària amb més especialistes i, si això no és possible, valore la incorporació a temps parcial de pediatres jubilats o que provinguen de l’àmbit privat.

 

Les societats de Pediatria del territori valencià han remés un escrit a la Conselleria a on alerten de la «preocupant situació assistencial» en què es troben i consideren «inacceptable» que en alguns centres de salut hi haja «demores excessives per a conseguir cita, quan encara no han començat a circular els virus propis de l’hivern».

 

L’escrit, dirigit a la consellera, la secretària autonòmica de Salut Pública i les directores generals d’Assistència Sanitària i Recursos Humans, ha sigut remés per la Societat Valenciana de Pediatria (SVP), la Societat Espanyola de Pediatria Extrahospitalària i Atenció Primària (SEPEAP), l’Associació Valenciana de Pediatria d’Atenció Primària (AvalPap) i l’Associació de Pediatria Extrahospitalària de la provincia d’Alacant (APEPA).

 

Estan assumint concultes excessives

Segons indiquen en l’escrit, moltes agendes professionals estan assumint «consultes excessives» de pacients diaris i temen que això «puga implicar que processos que requerisquen una assistència prioritària queden desatesos, amb greus conseqüències per a la salut de la nostra població infantil».

 

Al seu juí, estes circumstàncies, unides a l’«augment de la crispació social», suposen una «important deterioració de la nostra imatge pública» que, asseguren, s’ha «multiplicat a partir de la posada en marxa del sistema de consultes telefòniques com a mètode de garbellat».

 

«Érem conscients que seria un hivern molt complicat, però l’inici de curs està desbordant estes previsions», afirmen en l’escrit, i assenyalen que es necessiten «mesures urgents» perquè els protocols actuals depositen en ells «multitud de faenes  afegides a les habituals, obliguen a garbellar multitud de símptomes lleus i el control de la pandèmia resulta inabordable amb el personal disponible».

 

Per això, creuen que la Conselleria hauria de prendre «mesures urgents» per a revertir esta situació i suggerixen crear un grup de treball específic en matèria de pediatria d’atenció primària «des del que analitzar este escenari i fer propostes per a revertir-lo».

Últimes notícies

València acollirà la preparació del Mundial de ciclisme en pista de Shangai

La selecció espanyola de ciclisme en pista es concentrarà a València del 28 de setembre al 3 d’octubre per preparar el Mundial de Shangai, que se celebrarà del 14 al 18 d’octubre, amb onze ciclistes convocats.

Empreses aeroespacials valencianes provaran els seus drons amb l’Exèrcit de Terra

Espai Aero CV, la UPV i el Regimiento de Caballería Lusitania han llançat una iniciativa pionera perquè empreses aeroespacials valencianes provin i validen les seues tecnologies amb personal militar en exercicis reals.

Mora Echo, la delfina rescatada de Canadà que vivia a l’Oceanogràfic

L’Oceanogràfic de València ha informat de la mort d’Echo, una delfina rescatada de Marineland (Canadà) en agost, mentre continua la investigació per aclarir-ne les causes.

Investiguen una agressió racista a un jove d’origen àrab a Tavernes de la Valldigna

La Guàrdia Civil investiga una agressió a un jove d’origen àrab durant les festes de Tavernes de la Valldigna, gravada en vídeo i difosa en xarxes. L’Ajuntament condemna els fets i parla d’un cas aïllat que no reflectix la convivència al municipi.

Cámara València descarta falta de combustible a Espanya però alerta pels preus

El president de Cámara València, José Vicente Morata, assegura que no hi ha indicis de desabastiment de carburant a Espanya, tot i que adverteix que els alts preus de l’energia mantindran elevada la inflació en els pròxims mesos.

Javier Aguirre aterra a València i es posa de seguida al capdavant del Valencia CF

Javier Aguirre ha viatjat de Mèxic a València i ha anat directe de Manises a la ciutat esportiva del Valencia CF per a conéixer la plantilla, que dirigirà fins al final de temporada.

La Comunitat Valenciana és la segona que menys gasta per alumne en la concertada

La Comunitat Valenciana destina 3.463 euros per alumne en la xarxa concertada, la segona xifra més baixa d’Espanya i per davall de la mitjana estatal, que se situa en 4.705 euros per alumne.

El sector aeroespacial es consolida com una oportunitat real per a Espanya

La secretaria general d'Innovació, Teresa Riesgo, ha defensat a Vigo que el sector aeroespacial ja és una realitat i una necessitat per a Espanya, amb un fort creixement d'inversió, facturació i ocupació. El Congrés New Space España 2026 ha servit per a posar en valor el paper d'empreses i centres tecnològics i la col·laboració entre inversió pública i capital privat.