Albalat dels Sorells té nou cronista, Mateu Rodrigo Lizondo

 

A causa de la situació provocada per la pandèmia, el nomenament del nou cronista d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València), es va fer d’acord amb el que marca la normativa sanitària, pel que només un número molt reduït de persones pogueren donar fe de l’acte, entre elles, un xicotet cercle de familiars i amics d’En Mateu i els membres de la corporació municipal presidida per l’alcalde, Nicolau Claramunt i Ruiz.

 

La celebració, senzilla i entenimentada, s’inicià amb la presentació de Mateu Rodrigo per part de l’alcalde, i la lectura de l’acta del plenari del passat 29 de juliol, en la que s’acordà el seu nomenament com a nou cronista. Seguidament, Mateu Rodrigo prengué possessió de la paraula per a delectar al públic amb la seua erudició i prolífica dissertació de pinzellades d’història relacionades amb Albalat dels Sorells, el patrimoni i alguns dels seus personatges protagonistes més il·lustres, a demés d’agrair el seu nomenament a la corporació.

 

Reconeixement especial tingué el professor Mateu per recordar la figura de l’anterior cronista, Bernat Garcia i Aparisi, recentment traspassat, motiu pel que l’ajuntament va iniciar l’expedient de nomenament del nou cronista, fet el que es va certificar divendres 4 de setembre en el Palau Comtal.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.