20.5 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

La Policia de la Generalitat proposa sancionar a nou locals per incomplir les mesures de seguretat

 

La Policia de la Generalitat ha inspeccionat i controlat 190 locals i ha alçat nou actes de proposta de sanció tant per incomplir les mesures sanitàries enfront de laCovid-19 com per infringir alguns dels preceptes regits en la llei 6/2018 de la Generalitat d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i ha fet 28 propostes de sanció per no usar mascareta.

 

Des de divendres passat, la Unitat Adscrita de la Policia Nacional en el territori valencià ha fet 1.385 advertiments relacionats amb l’ús de la mascareta i la distància de seguretat. Del total, 28 es van convertir en proposta de sanció per no usar la mascareta en la via pública o locals oberts al públic.

 

A demés, els agents van identificar a 379 persones i 46 cotxes. El dispositiu també va permetre imposar una ordre de tancament d’establiment, dos denúncies per seguretat viària, alçar set actes per tinença de drogues o armes, fer un auxili humanitari i acompanyar a la Inspecció de Treball i a la Seguretat Social a controlar tres locals.

 

Dades per províncies

Per províncies, en la de València la Policia de la Generalitat va practicar 80 inspeccions en locals d’Alboraia, el Perelló, el Puig, la Pobla de Farnals, Piles i València amb un resultat de cinc propostes de sanció.

 

En la d’Alacant, els 55 establiments controlats se situaven en la capital, en Calp, en Elx, en Sant Joan i en Sant Vicent del Raspeig, i quatre d’ells van ser proposats per a sanció. En la província de Castelló també de van inspeccionar 55 locals en Onda, Vila-real i Castelló de la Plana però no es va estendre acta amb proposta de sanció en cap d’ells. A estes dades cal sumar les sancions proposades per altres cossos amb competències en seguretat.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que la coordinació entre els diferents cossos de seguretat «ha permés multiplicar l’eficàcia dels controls per a comprovar que les persones, i també els locals, complixen amb les mesures de l’ús de la mascareta i de limitació d’aforament que marquen les autoritats sanitàries».

 

Últimes notícies

Manifestació el 29 de novembre a València exigirà l’enjudiciament de Mazón i la reconstrucció després de la DANA

Organitzacions socials convoquen una marxa el 29 de novembre a València per a exigir l'enjudiciament de Carlos Mazón i la reconstrucció social després de la DANA. Hi haurà concentracions l'11 i 17 i una campanya de plantació d'oliveres en memòria i solidaritat.

El Atticgo Elx repetix triomf a Skopje (19-25) i segella el passe a octaus

L'equip il·licità ha vençut de nou al HC Gjorche Petrov-WHC AD Skopje i ha aconseguit el bitllet a octaus de la EHF Copa Europea amb un global de +9.

El Circuit Ricardo Tormo decidix el títol de Moto2 entre Diogo Moreira i Manu González

El GP Motul de la Comunitat Valenciana (14-16 de novembre) tanca la temporada amb el títol de Moto2 en joc entre Diogo Moreira i Manu González, separats per 24 punts.

El PSPV ha acusat el PP d’abandonar els mercats municipals de València

El PSPV ha denunciat deterioració, avaries i falta de manteniment en els mercats municipals de València. Ruzafa s'ha convertit en l'exemple més visible per un ascensor inoperatiu durant mesos.

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.

Sanjuan acusa a Catalá de convertir l’Ajuntament de València en un ‘fons voltor’

Borja Sanjuan ha acusat a María José Catalá de transformar el Consistori en un 'fons voltor' després d'una permuta amb una promotora. L'operació ha deixat sense el seu pis reservat a 39 famílies jóvens de Patraix.