Sanitat detecta altres set positius de coronavirus en l’empresa de Rafelbunyol

 

Actualització 08/06/2020, a les 11.58 hores. La Conselleria de Sanitat ha detectat altres 7 casos positius de coronavirus relacionats amb el brot epidèmic en l’empresa de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Amb estos, en total hi ha 14 positius.

 

A estos casos nous, se’ls estan fent proves serològiques per a determinar si es tracta d’infeccions actives o passades i, per tant, saber si formen part del brot detectat o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Com a mesura de precaució i encara que cap cas ha presentat símptomes recentment, se’ls ha recomanat aïllament total fins a conéixer els resultats de les noves proves, que eixirà en les pròximes 24-48 hores.

 

Sanitat confirma el brot epidèmic en l’empresa càrnia de Rafelbunyol, amb set positius

Salut Pública començà una investigació de tres membres d’un mateix nucli familiar, que presentaven infecció activa per coronavirus. Esta investigació va portar a estudiar possibles contactes en l’empresa a on treballen. En concret, s’han fet proves PCR a 349 treballadors d’eixa empresa, situada en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Després de l’estudi i comprovacions exhaustives de cada mostra, Salut Pública ha pogut comprovar que 345 han donat resultat negatiu i, este mateix dimecres, s’ha conegut que existixen quatre casos amb infecció activa, pel que es confirma l’existència d’un brot epidèmic amb un total de set casos, inclosos els tres membres de la unitat familiar, pels que es va iniciar l’estudi i seguiment.

 

Salut Pública continuarà fent investigacions en alguns d’estos casos per a confirmar la seua capacitat de transmissió. També està previst fer PCR a uns 100 treballadors més. Les primeres estimacions epidemiològiques apunten cap a un baix índex de transmissió, però es considera oportú continuar fent PCR per a poder descartar més casos en tota l’àrea de treball.  

 

Indicacions per als treballadors

Tant a l’empresa com al seu servici de prevenció de riscos laborals se’ls han reiterat les següents indicacions al costat de l’estratègia de prevenció del Ministeri:

 

Davant un cas sospitós nou, se li farà una PCR en les primeres 24 hores. Es considera cas sospitós a qualsevol persona amb un quadre clínic d’infecció respiratòria aguda d’aparició sobtada de qualsevol gravetat que cursa, entre altres, amb febre, tos o sensació de falta d’aire. Altres símptomes com l’odinofàgia, anòsmia, agèusia, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees, entre altres, poden ser considerats també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2.

 

Tots els casos sospitosos es mantindran en aïllament a l’espera del resultat de la PCR i s’iniciarà la busca dels seus contactes estrets.

 

Per a la reincorporació al seu lloc de treball serà necessari fer-li una PCR, a demés de la resolució de símptomes com a mínim 3 dies abans i amb un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. 

 

És important que, quan un treballador tinga simptomatologia, no acudisca a treballar i ho pose en coneixement del seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció.

 

Les persones en aïllament per contacte estret hauran de complir el període d’aïllament estipulat pel protocol del Ministeri de Sanitat i no podran acudir al treball fins que este aïllament siga alçat pel seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció. 

 

En cap cas, les persones a l’espera del resultat de les proves haurien d’anar a treballar.

Últimes notícies

Port alerta del perill d’un Partizan sense pressió abans de la visita del València Basket

Josep Puerto, capità del València Basket, advertix que el Partizan, ja sense opcions en l'Eurolliga però en bona ratxa recent, serà un rival molt perillós a Belgrad.

Dimitrievski passa de suplent a líder sota pals al València

Stole Dimitrievski ha passat de segon porter a convertir-se en una de les peces més fiables del València gràcies a les seues parades, lideratge i control dels partits.

L’afiliació d’autònoms marca rècord en la Comunitat Valenciana impulsada pel treball estranger

La Comunitat Valenciana aconseguix un rècord de 389.839 afiliacions d'autònoms, amb un pes creixent del col·lectiu estranger i un relleu generacional que obri un buit de talent en sectors tradicionals.

La Comunitat Valenciana va tindre en 2024 una de les taxes més baixes d’altes hospitalàries d’Espanya

La Comunitat Valenciana va registrar en 2024 un total de 10.096 altes hospitalàries per cada 100.000 habitants, una xifra lleugerament inferior a la mitjana nacional, en un context d'augment general d'ingressos i canvi en les principals causes d'hospitalització.

PP i Vox frenen a Alacant la petició per a recuperar l’ajuda a la Senda de Miguel Hernández

La majoria de PP i Vox a l'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat una proposta de l'esquerra per a instar a la Generalitat a recuperar la subvenció de la Senda del Poeta Miguel Hernández, un itinerari cultural que recorre els llocs clau en la vida de l'escriptor.

Pérez Llorca anuncia un reforç de les inspeccions per a frenar els empadronaments irregulars

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Les Corts un reforç de la coordinació i inspeccions per a controlar els empadronaments irregulars i vincula el fenomen a la immigració desordenada i a la falta de recursos estatals.

La Comunitat Valenciana registra una taxa d’assassinats masclistes per damunt de la mitjana espanyola

La Comunitat Valenciana acumula des de 2003 una taxa de 78,8 assassinats masclistes per milió de dones majors de 15 anys, per damunt de la mitjana estatal de 67,1. L'últim informe de l'Observatori del CGPJ i de la Delegació contra la Violència de Gènere alerta també de l'impacte de la violència vicària sobre menors.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis a la seua parella davant les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén la comissió de servicis per la qual la seua parella ha sigut contractada per la Diputació de València, mentres l'oposició denuncia un cas de enchufismo i nepotisme per l'increment salarial i les condicions del lloc.