El Govern prepara una renta mínima d’urgència: Les persones que la podran demanar

 

La crisi del coronavirus, a demés de moltes morts i nombrosos contagis, està portant amb ell que hi haja espanyols que es troben en una complicada situació econòmica. I això es deu al fet que han hagut de tancar els seus negocis, al fet que en les seues empreses s’han realitzat ERTOS o directament al fet que se’ls ha despedit.

 

Per este motiu, el Govern de Pedro Sánchez ha anat duent a terme mesures per a a ajudar a l’economia d’eixes persones i de les seues famílies. No obstant això, pareix ser que està preparant una altra mesura molt urgent: establir una renda mínima per a poder ajudar als més vulnerables davant esta situació.

 

D’eixa manera segons s’ha publicat en diferents mitjans, PSOE i Unides Podem estarien treballant en el disseny d’eixa ajuda extraordinària i urgent per a què els més desfavorits noten el menys possible l’impacte de la crisi propiciada pel Covid-19. En concret, és el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions (José Luis Escrivá) i el seu equip el que estan desenvolupant amb la major urgència possible la citada renda mínima.

 

Qui pot ser beneficiari

D’esta, en un primer moment, es beneficiarien els qui hagen vist reduïts els seus ingressos per la crisi citada i les persones amb baixos ingressos. Per este motiu d’ella podrien aprofitar-la des d’empleades de la casa fins a famílies amb tots els seus membres adults en situació de desocupació passant pels que hagen patit cancel·lacions de contractes temporals de forma anticipada, per exemple.

 

En les pròximes jornades és quan està previst que es done a conéixer de manera pública esta mesura urgent en favor de l’economia de molts espanyols. Això sí, no s’ha d’oblidar que esta renda mínima bàsica era ja una iniciativa que l’esmentat govern de coalició tenia previst dur a terme en esta legislatura com una de les seues proposades ‘estreles’. No obstant això, el Covid-19 ha accelerat el seu desenvolupament.

Últimes notícies

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.