Mastodon
23.3 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Un estudi revela que el principi actiu de la Viagra podria previndre i tractar l’Alzheimer

L’àmplia gamma de medicaments que existeixen en el planeta són dissenyats per a un ús específic i concret, que en algunes ocasions arriben a tindre amb si propietats desconegudes que són descobertes amb el pas dels anys. Això mateix ha succeït ara amb una investigació que ha revelat un inesperat medicament que podria servir per a tractar l’Alzheimer.

En aquest cas, parlem de la Viagra i el seu principi actiu, que, segons determina una investigació duta a terme per científics dels Estats Units, podria arribar a reduir fins a un 69% la incidència de la malaltia. El nom en qüestió del fàrmac, sildenafil, ha sigut trobat com a possible tractament gràcies a una comparació de dades per mitjà del big data, segons explica un dels investigadors.

L’estudi afirma que els homes que van consumir Viagra tenien menor risc de patir la malaltia, encara que també aclareix que és molt prematur confirmar que aquest medicament siga la solució definitiva per a aquesta mena de demència.

“Pel fet que les nostres troballes només estableixen una associació entre l’ús de sildenafil i la reducció de la incidència de la malaltia d’Alzheimer, ara estem planejant un assaig mecànic i un assaig clínic aleatori de fase II, per a provar causalitat i confirmar els beneficis clínics del sildenafil per als pacients amb alzheimer”, va aclarir el doctor Feixiong Cheng, autor principal de l’estudi en paraules recollides per Excelsior.

En l’estudi es va determinar que “les dosis altes de sildenafil (més grans del que normalment prendria una persona) van augmentar el creixement de les cèl·lules cerebrals i van reduir l’acumulació de proteïnes en estudis de laboratori de teixit humà”, així ho va publicar Excelsior.

Malgrat això, els científics ressalten que encara fa falta dur a terme nombrosos assajos clínics per a comprovar la seua eficàcia, encara que el descobriment haja sigut tot un avanç. Ara com ara, se sap que persones amb malalties com l’arterial coronària, diabetis 2 i hipertensió podrien eixir beneficiades amb aquest tractament, ja que aquestes malalties solen incrementar el percentatge de possibilitats de contraure alzheimer.

 

Els usos del Viagra

 

El Viagra va ser elaborat com un medicament per al cor, perquè en consumir-lo “millora el flux sanguini en relaxar o eixamplar els vasos sanguinis”, destaca Excelsior, però, posteriorment, els metges van descobrir que provocava un efecte similar en les artèries del penis, la qual cosa el va convertir en un medicament per a eliminar la disfunció erèctil. També ho usen per a atendre pacients amb hipertensió pulmonar.

Té cura hui dia l’alzheimer?

 

L’Alzheimer suposa, hui dia, una de les malalties més destructives en tot el planeta, així com de les més difícils d’estudiar. Aquesta malaltia provoca una destrucció de les neurones que es va tornant cada vegada més freqüent, comportant amb si una pèrdua de memòria que pot provocar que la persona que ho patisca acabe per no reconéixer ni tan sols als seus éssers més estimats.

És freqüent que qui patisca aquesta malaltia tinga més de 65 anys, encara que hi ha casos excepcionals en persones una mica més joves. Així mateix, és poc freqüent que una persona sobrevisca més d’una dècada, encara que hi ha casos en els quals el pacient diagnosticat pot arribar a sobreviure fins 20 anys després que se li comunique la malaltia.

Líders polítics com Adolfo SuárezRonald Reagan van viure quasi deu anys amb aquesta malaltia.

A Espanya, es poden ressaltar els noms de l’actriu Carmen Sevilla, que, als seus 91 anys, viu en una residència des de fa diversos anys, quan li va ser diagnosticat l’Alzheimer, i també el nom de Pasqual Maragall, president de la Generalitat entre 2003 i 2006, que va ser diagnosticat a l’any següent de deixar el seu càrrec, i que, als seus 80 anys, viu retirat de la vida pública.
 

Últimes notícies

Mor una bebé i la seua mare queda en estat crític després de ser atropellades per un cotxe sense conductor a Calp

Una bebé de 20 dies va morir i la seua mare roman en l'UCI després de ser envestides per un vehicle estacionat que es va desplaçar costa avall en una urbanització. L'altre fill, de quatre anys, va eixir il·lés i s'investiga una possible fallada del fre de mà.

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.