Detinguts dos informàtics després de furtar 20.000 euros en Benidorm

Ordinador

Feien creure a les víctimes que el seu ordinador es trobava infectat | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a dos persones que, presumptament, es van fer passar per tècnics informàtics per a fer-se amb un botí de més de 20.000 euros.

 

Segons s’ha informat este divendres des de la Comissaria provincial, els ciberdelinqüents es van fer passar per suposats tècnics d’una coneguda empresa de software per a oferir falsos servicis a víctimes que no els necessitaven.

 

La policia ha detallat que es van valdre de tècniques d’enginyeria social per a espantar-los i fer-los creure que el seu ordinador es trobava infectat. Enganyaven a les víctimes i les convencien de què necessitaven l’ajuda tècnica que casualment els estaven oferint.

 

I tot amb la intenció de conseguir el control del dispositiu electrònic i, d’esta manera, poder accedir a les claus de banca electrònica, dades de la seua targeta de crèdit i altres contrasenyes.

 

En este cas, els presumptes autors cridaven per telèfon a les seues víctimes i els donaven una sèrie de passos a seguir per a comprovar si el seu equip informàtic havia sigut formatejat, o bé excusant-se que els certificats es trobaven caducats.

 

D’esta forma, les víctimes facilitaven el control remot del seu ordinador als ciberdelinqüents, que aprofiten per a fer-se amb totes les claus de banca electrònica de les seues víctimes, amb transferències al compte d’un dels detinguts.

 

Els detinguts, de nacionalitat espanyola, després de prestar declaració en la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.

El gran somni d’un neuròleg valencià: arribar a curar l’Alzheimer

El neuròleg José Miguel Laínez, reconegut com a Membre d’Honor per la SEN, destaca els avanços que estan transformant el tractament de malalties com l’Alzheimer, el Parkinson o la migraña i alerta sobre la importància de cuidar el cervell i de la falta de neuròlegs.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana vindrà marcat per cels poc nuvolosos, pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot pel que fa a les mínimes. El vent bufarà del nord-est en la costa i fluix i variable en l interior, i la calor continuarà augmentant diumenge.

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.