Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Continua el foc en l’aeroport d’Alacant-Elx, que obliga a cancel·lar i desviar vols

Incendi en l'aeroport d'Alacant-Elx

Continua el foc en l’aeroport d’Alacant-Elx | EFE

Continua el foc en l’Aeroport d’Alacant-Elx este matí de dijous i es retarda l’hora d’obertura, prevista per a les 12 hores, fins a les 14 hores. Encara que l’incendi ja està controlat i acotat, no es pot considerar extingit, segons han explicat fonts d’Aena.

 

 

Ara com ara, continuen treballant en l’extinció més de 50 bombers del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant (CPBA), del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) de l’Ajuntament d’Alacant i del mateix aeroport, segons informa Emergències de la Generalitat Valenciana a través de Twitter.

 

 

 

Les faenes d’extinció són molt complexes per la composició d’alguns materials de la coberta (llana de roca, tela asfàltica, fusta i plaques metàl·liques, entre altres components), que han fet que la combustió generara una gran quantitat de fum, visible des de quilòmetres de distància.

 

 

Fins al moment, les flames han afectat a més de 1.200 metres quadrats de sostre i a la zona VIP de l’aeroport, i han obligat a cancel·lar o desviar desenes de vols als aeroports de Manises, en València, i Múrcia. La direcció de l’aeroport alacantí, el quint més important d’Espanya per volum de passatgers, ha demanat als usuaris que no acudisquen este matí a l’Altet i que consulten amb les companyies aèries si el seu vol ha sigut cancel·lat o desviat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.