Mastodon
29.8 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

Salva la vida del seu home a punt d’asfixiar-se en un restaurant gràcies a un metge en Torrent

Taula

L’home estava menjant en un restaurant de Torrent | Pixabay

 

Una dona ha conseguit que el seu marit expulsara el tros de carn que no es podia engolir i que estava provocant que s’asfixiara, gràcies a les indicacions d’un metge del Centre d’Informació i Comunicació d’Urgències (CICU) per telèfon.

 

Els fets han passat este divendres en un restaurant de Torrent, quan l’home no podia tragar una tros de menjar i la dona ha tocat a Emergències, ha indicat el CICU en un comunicat. Després de rebre l’avís, tal com marca el protocol per a estos casos, un metge coordinador del CICU s’ha posat en contacte amb la dona i li ha donat instruccions telefòniques per a fer la maniobra de Heimlich.

 

En primer lloc, el metge coordinador ha indicat a la dona que intentara que el seu marit tossira. Al no conseguir-ho, li ha ordenat que colpejara repetidament entre les escàpules i, després d’això, que l’abraçara per darrere amb els punys junts i pressionara per damunt del melic amb colps secs cap a dins i cap amunt.

 

Després de repetir en diferents ocasions les maniobres indicades, l’home, de 54 anys, ha tirat el tros de carn i s’ha recuperat. Segons ha explicat el CICU, finalment no ha hagut de ser assistit, ja que ell mateix ha dit al metge coordinador que se sentia bé.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cambrer replica a Bernabé pel Cecopi i les ajudes després de la DANA a València

La vicepresidenta Susana Camarero qüestiona a Pilar Bernabé pel seu paper el dia de la DANA i per les ajudes encara sense pagar. La rèplica arriba després de la petició de dimissió de Carlos Mazón.

Cambrer sosté que la carta de Vilaplana avala que Mazón va estar comunicat durant la DANA

La vicepresidenta Susana Camarero afirma que la carta de Maribel Vilaplana recolza que Carlos Mazón va mantindre comunicació i rebia anomenades durant la DANA. Defén a la periodista i retrau a Aemet la falta d'informació correcta.

Detingut un guàrdia civil d’Oliva per agredir al carrer a una detinguda engrilletada

Un agent d'Oliva va ser arrestat després de difondre's un vídeo en el qual reduïx amb una puntada i arrossega a una dona detinguda i emmanillada. Se li investiga per tortures i contra la integritat moral i se li va retirar l'arma mentres es valoren més mesures.

Una denúncia de desaparició va guiar a l’UCO fins al presumpte autor del crim de l’autocaravana a Castelló

La denúncia d'un familiar va situar al sospitós en el punt de mira i, al costat d'ADN i cambres, va portar al seu arrest a França i al seu ingrés a la presó sense fiança.

Les autoritats demanen màxima precaució davant l’alerta de pluges en la Comunitat Valenciana

La Generalitat i la Delegació del Govern criden a extremar la cautela per un episodi molt inestable amb pluges intenses, tempestes, vent i graníssol. Aemet manté avís taronja en bona part del territori i groc en la zona zero de la dana.

Bernabé exigix la dimissió de Mazón després de la carta de Vilaplana sobre el menjar en plena DANA

Bernabé demana la dimissió de Carlos Mazón després de la carta de Maribel Vilaplana, que situa al president en un esmorzar fins a les 18.45 el dia de la DANA. La delegada parla de contradiccions en el Consell i confirma el treball conjunt per a un funeral d'Estat el 29 d'octubre.

Dos detinguts a Elx per retindre, emmanillar i apunyalar a un jove

Dos hòmens de 28 i 30 anys van ser arrestats a Elx per retindre i apunyalar a un jove de 29. La víctima va patir ferides greus però ja va rebre l'alta.

Intercepten al Campello un cotxe amb matrícula manipulada i ocupants drogats

La Policia Local va interceptar de matinada un vehicle amb la placa alterada amb cinta aïllant. Els tres ocupants van donar positiu i el conductor estava reclamat.