Retiren del mercat pernil tallat a mà i envasat sense controls sanitaris en un garatge de Salamanca

 

La Guàrdia Civil investiga a dos persones acusades d’haver tallat i envasat al buit pernils i paletes de porc sense les condicions higièniques adequades, en un garatge del municipi d’Aldeatejada, en la província de Salamanca. En control, la policia ha immobilitzat almenys 1.000 quilos de productes que no disposaven dels papers que acreditaren l’autorització de venda i els controls sanitaris corresponents, en empreses de la mateixa província castellana i també de Sevilla. 

 

El registre es va produir el passat 12 de desembre, quan els agents del Seprona de la Guàrdia Civil i també veterinaris de la Junta de Castella i Lleó es van desplaçar al garatge, a on es van poder comprovar les pèssimes condicions higièniques en què es manipulaven els aliments. En concret, diferents empreses enviaven els pernils i les paletes ibèriques per al tall amb ganivet en aquell mateix lloc i posteriorment els aliments s’envasaven en sobres i es distribuïen per a la venda al públic. 

 

Els responsables contractaven els servicis de talladors professionals de pernil

A banda, el responsable del garatge adquiria pernils que etiquetava amb el registre sanitari de l’empresa a qui li comprava el producte, sense que la certificació es poguera utilitzar per a la seua venda. Per a poder tallar els pernils, els responsables contractaven fins a set talladors de pernil, que es desplaçaven al garatge amb tots els utensilis necessaris. 

 

Després de la investigació, la Guàrdia Civil va poder retirar del mercat uns 2.482 sobres de pernil tallat i 1.414 sobres de paleta, alhora que la Junta de Castella i Lleó també ha retirat una important quantitat de producte curat. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.
FILMOTECA D'ESTIU