13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Dos presos agredixen amb pals de granera a un funcionari en Fontcalent

Presó de Fontcalent, Alacant

Presó de Fontcalent, Alacant | Google Maps

El sindicat ACAIP-UGT en el Centre Penitenciari d’Alacant Compliment (Fontcalent) ha denunciat este dilluns l’agressió que va patir un funcionari, amb pals de granera, en una baralla entre dos interns este diumenge. Els fets es van produir després de sopar, durant la pujada a cel·les, quan dos interns es van enfrontar amb pals de granera en una de les galeries del mòdul 4.

 

El funcionari, que es trobava de servici i controlant la tornada a les cel·les, va actuar per a evitar que s’agrediren i va rebre «diferents colps». A pesar d’això, per la ràpida actuació dels altres funcionaris de servici es va poder controlar la situació.

 

De totes maneres, el funcionari va haver de ser atés pels servicis mèdics del centre i, posteriorment, en urgències hospitalàries per contusions de diferent consideració en mà i muscle que mantindran al treballador de baixa per un temps indeterminat.

 

Denuncien la «massificació» del centre

ACAIP ha assenyalat que en el mòdul 4 del Centre Penitenciari d’Alacant Compliment es troben els interns multireincidents i més conflictius. El diumenge albergava a 66 interns, han detallat des del sindicat, que ha indicat que l’operativitat del mòdul «es complica» quan el nombre d’interns supera els 60 «a causa de les característiques d’estos reclusos, amb greus problemes d’addiccions i de respecte a les normes penitenciàries».

 

En este sentit, des d’ACAIP-UGT han denunciat «reiteradament» la massificació del Centre Penitenciari d’Alacant que actualment atén a vora 900 interns «i que el mes passat va superar el 185% de la seua ocupació».

 

La situació es deu a la falta de personal

Segons el sindicat, la massificació «provoca que no es puga fer una correcta separació interior dels reclusos, agreujada per l’absència d’un mòdul d’aïllament a on puguen ser traslladats els interns protagonistes d’incidents com els produïts ahir». Especialment, denuncien la falta de personal, motiu pel que s’han tancat dos mòduls.

 

Per això, han considerat «urgent» dotar al Centre Penitenciari d’Alacant del personal «necessari per a procedir a l’obertura dels departaments tancats per a poder atendre bé a la població reclusa, fer una adequada separació interior tal com establix la Llei General Penitenciària i intentar evitar incidents com els produïts en la vesprada d’ahir».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.

València concedix prop de 1.000 xecs bebé de 300 euros en el seu primer any en vigor

L'Ajuntament ha atorgat quasi 1.000 ajudes de 300 euros per a naixements, adopcions i acolliments en el seu primer any. La convocatòria continua oberta i en 2026 pujarà a 400 euros.

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.

El cos empra sensors distints per a detectar el fred en la pell i en els pulmons

Un estudi de l'Institut de Neurociències demostra que la pell i els òrgans interns no perceben el fred de la mateixa manera: predominen TRPM8 en la pell i TRPA1 en pulmons i estómac.

Un de cada quatre conductors valencians admet que conduïx després de beure per Nadal

El 24,8% dels conductors valencians admet conduir després de beure per Nadal, per damunt de la mitjana nacional. Sopars d'empresa i Nit de cap d'any concentren el risc.

Bernabé ha assegurat que faran infal·lible el protocol d’assetjament i que seran exemplaritzants

La responsable d'Igualtat del PSOE ha defés millorar el protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo infal·lible i exemple per a uns altres. Ha reivindicat assumir errors i protegir les dones, i ha al·ludit a casos que emergixen en la dreta.

Dos investigats per vendre cabdells de marihuana en un estanc de Xirivella (València)

La Guàrdia Civil investiga a dos persones per presumpte tràfic de drogues després de trobar cabdells i derivats de cànnabis a la venda en un estanc de Xirivella. Es van confiscar 37 envasos i 29 grams de resina; Sanitat analitzarà la substància intervinguda.