11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Una marea de cocaïna tenyix de blanc l’Atlàntic francés a causa del fort temporal

Hasta 900 kg de cocaína en fardos han llegado a las playas francesas

Quasi 900 kg de cocaïna en fardells han arribat a les platges franceses | Arxiu

 

Els forts temporals que afecten la costa atlàntica europea han deixat algunes sorpreses en França. Més enllà de la mala mar i l’arribada d’objectes transportats per l’aigua, el que ha deixat a tot el món impressionat ha sigut l’arribada d’una gran marea de cocaïna, que ha deixat algunes platges franceses ben tenyides de blanc.

 

Això és el que està passant estos dies de novembre en la costa compresa entre Biarritz i la desembocadura del riu Loira, a on estan arribant desenes de paquets que contenen esta droga fins a l’arena per causes que es desconeixen. La Gendarmeria francesa, amb la col·laboració de la DEA nord-americana, ha tancat les platges i controlen la zona amb vehicles terrestres i aeris per comprovar que ningú agarre els paquets, alertant del greu perill que implica, especialment per als xiquets.

 

 

Més de 800 quilos de cocaïna de procedència desconeguda

Estes últimes jornades, la policia francesa ha arreplegat paquets de cocaïna equivalents a uns 872 quilos, i es desconeix el seu origen. Hi ha la possibilitat que hagen arribat d’Amèrica del Sud, degut a un error en l’intercanvi de mercaderia en la maniobra entre un vaixell i una llanxa que transportava la droga fins a França.

 

També es treballa amb la teoria de què els traficants, sorpresos completament per un fort temporal de mar i vent, haurien llançat la droga que transportaven a la deriva, per tal de rebaixar el pes de l’embarcació i evitar un naufragi.

 

 

Alguns detinguts per arreplegar droga

Els paquets de droga no han passat desapercebuts entre la població i algunes persones han intentat agarrar-los, cosa que ha provocat que la policia ja haja fet diverses detencions. Entre ells, hi ha un xic de 17 anys que estava de vacances en la zona i que havia requisat 5 quilos de cocaïna. També un xic de 27 anys ha sigut detingut pel mateix motiu.

 

Estes quantitats de droga poden ser castigades amb fins a 10 anys de presó. Els paquets que han arribat a la costa francesa portaven escrits en espanyol les paraules ‘diamant’ o ‘brillant’, que és el codi entre traficants per descriure el grau de qualitat de la cocaïna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.