L’exmarit de Mónica Oltra, condemnat a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada

 

ACTUALITZAT 02/12/2019 a les 11.07 hores. L’exmarit de Mónica Oltra ha sigut condemnat este matí de dilluns a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada, en el centre a on treballava com a educador.

 

L’exmarit de Mónica Oltra, acusat de presumptes abusos sexuals a una menor

Este matí de dijous, en la Ciutat de la Justícia de València, s’ha celebrat el juí de l’exmarit de l’actual vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra. L’acusat està sent jutjat per un presumpte delicte continuat d’abusos sexuals a una menor.

 

L’acusat, que treballava en un centre de menors com a educador, hauria abusat d’una interna de 14 anys mentres prestava els seus servicis en el torn de nit. L’exmarit de la vicepresidenta de la Generalitat ha negat els fets i només ha admés que li va fer massatges en el cap «per a que es relaxara» i es poguera dormir. La víctima, que ha declarat darrere d’un paraven, ha explicat que els abusos es van produir unes 10 voltes i que no va fer res per a evitar-los perquè es va quedar en «estat de xoc».

 

Els fets s’haurien produit entre finals de 2016 i gener de 2017, quan l’acusat era l’encarregat del torn de nit en el centre de menors. Ha explicat que portava 10 anys treballant en la instal·lació i que tenia una bona relació amb la víctima. A més, ha assegurat que la menor, moltes voltes, era castigada a anar-se’n a dormir a una habitació individual del centre per mal comportament i ell la supervisava.

 

«No m’imaginava que poguera fer açò en la vida»

La menor, per part seua, ha ratificat la «bona» relació que sempre ha mantingut amb l’acusat, a qui «li contava moltes coses» sobre la seua vida i li demanava consells. Ha indicat que a voltes li castigaven a dormir en l’habitació individual i que va estar allí un any o dos. L’acusat, ha assegurat la menor, anava per les nits i abusava d’ella, l’acariciava pensant que dormia i, a més, li agafava la mà i l’utilitzava per a masturbar-se. 

 

«Per a mi, era una bona persona i no m’imaginava que poguera fer açò en la vida», ha asseverat. La víctima ha afirmat que, al principi, no volia explicar-ho perquè no pensava que li anaren a creure i per por. Qui va donar la veu d’alarma va ser una treballadora social que coneix a la víctima des dels 7 anys i que s’encarregava de donar-li els diners de son pare, que estava en la presó. 

 

La Fiscalia demana cinc anys de presó i una indemnització per a la víctima de 6.000 euros, més els interessos legals. Per part seua, la defensa demana l’absolució en al·legar que no va haver-hi delicte. A més, es tracta de la quarta volta que s’intenta celebrar esta vista, ja que s’ha hagut de suspendre fins a tres ocasions anteriors davant l’absència de la víctima. 

 

Dos informes i un atestat

L’Institut de Medicina Legal (IML) assenyala, en un informe, que els fets narrats per la interna són creïbles. Esta versió explica que es tracta d’una xica «institucionalitzada» per vindre d’una família desestructurada i mostrar desconfiança, inseguretat, tindre un caràcter fort i una personalitat sense acabar de formar-se.

 

D’altra banda, la responsable de la secció de Menors de la Direcció d’Igualtat, a la que li van demanar que avaluara els abusos, ha indicat que durant els 45 minuts que van estar parlant, en cap moment li va comentar res d’abusos. Agents de la Policia han indicat que ells van atendre a una amiga seua com a víctima dels abusos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.