Una interna agredix a una altra amb un bolígraf i a dos funcionàries en Picassent

presó Picassent

Imatge de la Presó de Picassent | Google Maps

 

Una interna del Centre Penitenciari de Picassent (València) ha agredit este dissabte amb un bolígraf a una altra reclusa i a dos funcionàries de la presó, que no van requerir trasllat a cap centre de salut, segons ha explicat l’Associació de treballadors penitenciaris El teu Abandó Em Pot Matar (TAMPM).

 

Pel que pareix, dos internes classificades en primer grau de la presó de Picassent es van enredar este dissabte en una «violenta» baralla en el pati i una d’elles portava un bolígraf que va utilitzar com a arma i amb el que va provocar algunes ferides a l’altra interna, ha relatat l’organització en un comunicat.

 

Quan les treballadores de la presó van intervindre per a detindre l’agressió, una funcionària va rebre una punxada en la mà que li va provocar sang i un colp en la boca. Una altra companya va patir una contusió en la monyica esquerra.

 

Les dos treballadores van rebre assistència en la infermeria de la presó, encara que no van necessitar ser traslladades a cap centre hospitalari, ha detallat TAMPM, que afig que la interna tenia antecedents d’agressió a funcionàries.

 

El col·lectiu ha afirmat que l’incident «no ha sigut més greu gràcies a la professionalitat de les funcionàries del departament de Règim Tancat i a la rapidesa amb la que van acudir els reforços de la resta de la plantilla que es van sol·licitar davant de la gravetat de l’incident». L’associació ha desitjat la «ràpida recuperació» de les dos treballadores i ha denunciat «l’agressió diària que patixen els funcionaris de presons».

 

«La falta de personal en este centre després del cessament dels funcionaris que han obtingut plaça en l’últim concurs de trasllats, unit al cessament de tots els funcionaris en pràctiques que estaven en Picassent, ha provocat una alarmant falta de personal i, per tant, una menor seguretat dels funcionaris i interns», ha alertat.

 

Per a esta organització, «tot això demostra la nefasta gestió del secretari general d’Institucions Penitenciàries, Ángel Ortiz, i del seu gabinet de Recursos Humans», ha conclòs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.
FILMOTECA D'ESTIU