14 C
València
Diumenge, 20 abril, 2025

Arriba l’hivern als Alps amb les primeres nevades de la temporada

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Imàtgens de les primeres nevades de la temporada en els Alps | Stubaier Gletscher

 

La neu ja ha fet acte de presència en els Alps i podria continuar nevant fins a este pròxim dimarts. Les baixes temperatures registrades la nit del 5 i 6 de setembre i les posteriors nevades han fet canviar el paisatge alpí amb gruixos de neu nova que es mouen entre els 20 cm i 50 cm en tota la serralada alpina, arribant fins a cotes molt baixes. Este dimarts, el Pirineu també rebrà la primera nevada de la temporada en una situació prou excepcional.

 

Les nevades en esta època de l’any són un poc freqüents en la regió alpina, ja que pràcticament cada any, entre finals d’agost i durant el setembre, hi arriben algunes masses d’aire fred deixant els paisatges ben blancs. Així, els Alps acostumen a rebre la seua primera nevada important de la temporada abans de què arribe la tardor.

 

Al llarg d’este episodi, en França, la neu ha arribat fins als 2.200 metres d’altitud, mentres que en Suïssa la neu s’ha vist fins a cotes pròximes als 1.400 metres, amb unes acumulacions que en alguns casos arribaven als 50 cm en cotes mitjanes i altes. Este fet ha fet que alguns ports de muntanya s’hagen tancat per les males condicions.

 

 

Les estacions d’esquí a punt per a començar la temporada

Estes nevades en els Alps podran seguir fins a este dimarts, tot i que de manera molt més feble i dispersa. Tot i això, esta neu ha sigut molt benvinguda per les estacions alpines, ja que algunes d’elles ja tenen previst començar la temporada d’esquí al llarg d’este mes.

 

I és que el descens acusat dels termòmetres i les nevades recentment caigudes són una entrada d’aire fresc per a les estacions d’esquí amb glaceres. Moltes d’elles, este estiu, s’han vist obligades a acabar abans d’hora la campanya d’esquí estiuenc a causa de la calor i el desglaç de la neu, com és el cas de la glacera Stelvio en Itàlia.

 

Más de 30 cm de nieve nueva en la estación de esquí Stubaier Gletscher

Més de 30 cm de neu nova en l’estació d’esquí Stubaier Gletscher | Stubaier Gletscher

 

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Les estacions d’esquí ja preveuen obrir al llarg del mes de setembre | Stubaier Gletscher

 

La neu també arribarà al Pirineu

Després de les nevades alpines, ara li toca a la serralada pirinenca, a on no és expecional que la neu arribe tan prompte, encara que és poc freqüent en un mes de setembre i davant de la situació que es presenta estes pròximes hores. L’arribada d’una massa d’aire ben freda, més pròpia per a mitjans de tardor, farà que els termòmetres baixen en picat en cotes altes de la serralada.

 

D’esta manera, podran acumular-se uns 20 cm de neu nova per damunt dels 2.200 metres. El Pirineu Oriental serà el que rebrà més neu durant l’episodi, mentres que en el sector occidental la precipitació serà més escassa i més dispersa fent que no s’acumule tanta neu. A més, de manera anecdòtica i sense acumular gruixos, la neu es podrà observar fins a una cota de 1.800 metres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers rescaten un xiquet que estava en una barca unflable a la platja de la Malva-rosa

El menor i un adult van ser traslladats a l’Hospital Clínic amb símptomes d’hipotèrmia

Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

La cavitat té un desnivell de 205 metres i un recorregut de 1.300

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada